PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Copa i Cogeca promują branżę mięsną

Copa i Cogeca promują branżę mięsną Copa-Cogeca promują branżę hodowlaną i mięsną; Fot. Fotolia

Autor: farmer.pl

Dodano: 23-04-2016 09:50

Tagi:

Copa i Cogeca rozpoczęły kampanię mającą promować korzyści związane z istnieniem branży hodowlanej i mięsnej dla rozwoju, zatrudnienia, istnienia dynamicznych obszarów wiejskich, zrównoważonej diety, oraz pokazać, jakie standardy muszą spełniać gospodarstwa producenckie.



Przemawiający na wydarzeniu otwierającym kampanię przewodniczący Copa powiedział, że korzyści związane ze spożywaniem wołowiny, cielęciny, wieprzowiny, jagnięciny, drobiu i jajek, a także mięsa koziego i króliczego są oczywiste. Produkty te stanowią doskonałe źródło białka. Przemysł hodowlany ma znaczenie z punktu widzenia rozwoju gospodarczego obszarów wiejskich, gdzie często brakuje alternatywnych źródeł zatrudnienia. Jednak hodowcy muszą ciągle stawiać czoła wyzwaniom, rosnącym cenom mediów i ogólnie wzrastającym kosztom produkcji.

Dodatkowo, UE przyspieszyła negocjacje o wolnym handlu z Mercosurem. Przewidujemy, że ewentualne porozumienie uderzy w branżę rolniczą, przede wszystkim w sektor wołowiny. W tej chwili produkty importowane z krajów tamtego regionu nie spełniają wysokich unijnych wymagań w zakresie ochrony środowiska, bezpieczeństwa i dobrostanu zwierząt.

Celem, zaplanowanej na dwa lata, kampanii jest zwiększenie świadomości w kwestii wysokich standardów produkcyjnych obowiązujących w UE oraz podkreślenie roli, jaką odgrywa branża hodowlana dla rozwoju, zatrudnienia i środowiska, a także pokazanie korzyści, wynikających z konsumpcji mięsa poprzez popularyzowanie prostych przepisów pozwalających walczyć ze stereotypowym myśleniu o konsumpcji mięsa.

Jaka powiedział wiceprzewodniczący Copa, sektor mięsny jest częścią unijnej strategii w zakresie biogospodarki. Spółdzielnie rolnicze udzielają także swoim członkom porad w zakresie tego, jak zoptymalizować wydajność ekonomiczną, środowiskową i społeczną, tworząc plany działania pozwalające na wprowadzanie możliwie najlepszych standardów produkcyjnych. Położył także nacisk na konieczność walki z nieuczciwymi praktykami w łańcuchu żywnościowym, które uniemożliwiają rolnikom osiągnięcie lepszych zysków z tytułu sprzedawanych towarów.

Na wydarzeniu inicjującym kampanię pokazane zostały nowe dokumenty, które przybliżyły korzyści, wynikające z istnienia europejskiej branży mięsa wołowego, cielęcego i wieprzowego, a także przedstawiły inicjatywy podejmowane przez europejskie spółdzielnie rolnicze i samych rolników, które mają pozwolić na stworzenie gospodarki jeszcze bardziej przyjaznej środowisku i sprawić, aby sektor był bardziej rentowny. Hodowcy bydła, na przykład, tworzą i utrzymują trwałe użytki zielone, dzięki czemu możliwe jest zachowanie wysokiego poziomu bioróżnorodności. Jednocześnie, hodowcy trzody chlewnej, razem z przedstawicielami Copa – Cogeca, europejskim przemysłem rolno-spożywczym, weterynarzami, przewoźnikami i organizacjami pozarządowymi starają się tworzyć dobrowolne inicjatywy, aby jeszcze podwyższyć standardy w zakresie dobrostanu zwierząt.

Uczestnicy mogli obserwować pokazy gotowania na żywo i próbować dań przygotowanych przez szefów kuchni. 

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)

BRAK KOMENTARZY

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.80.247.119
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!