PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

FAO: Ponownie wzrósł wskaźnik cen żywności

FAO: Ponownie wzrósł wskaźnik cen żywności Wskaźnik cen żywności FAO (FFPI), osiągnął w lutym br. wartość 175,5 punktu (Fot.Fotolia)

Wskaźnik cen żywności FAO (FFPI), osiągnął w lutym br. wartość 175,5 punktu, czyli 0,9 punktu, albo 0,5 proc. więcej niż w styczniu 2016 r. Wartość wskaźnika w lutym br. była najwyższa od lutego 2015 r.



Wskaźnik cen żywności FAO jest indeksem cen pięciu najważniejszych grup towarowych na rynkach międzynarodowych: zbóż, mięsa, wyrobów mlecznych, olejów roślinnych i cukru.

Wysokość wskaźnika w lutym 2017 była o 26 punktów, albo 17,2 proc. wyższa niż w styczniu 2016 r. Do wysokości wskaźnika przyczynił się wzrost międzynarodowych notowań wszystkich wskaźników cen z wyjątkiem wskaźnika cen olejów.

Wskaźnik cen zbóż FAO wyniósł w lutym wyniósł średnio 150,6 punktu, czyli o 3,7 proc. i 2,5 proc. więcej niż w styczniu.  Jest to najwyższy poziom wskaźnika od czerwca 2016 r. Do wzrostu przyczyniły się wyższe ceny pszenicy a w mniejszym stopniu kukurydzy.

Wskaźnik cen oleju roślinnego FAO wyniósł średnio 178,7 punktu i w stosunku do stycznia spadł o 7,6 punktu albo 4,1 proc. proc. Spadek był skutkiem spadek cen oleju palmowego i sojowego.

Wskaźnik cen mleka FAO wyniósł w lutym średnio 194,2 punktu i lekko wzrósł w stosunku do stycznia 2016 r. Wskaźnik ten był na najwyższym poziomie od sierpnia 2014 r. Do wzrostu przyczyniło się oczekiwanie na większy eksport z UE i USA oraz wyższe ceny masła i mleka pełnego w proszku przy mniejszym wzroście cen mleka odtłuszczonego w proszku i serów.

Wskaźnik cen mięsa FAO wyniósł w lutym średnio 160,6 punktu, czyli o 1,7 punktu albo 1,1 proc. w stosunku do stycznia. Do zmiany wskaźnika przyczynił się wzrost cen mięsa wołowego i owczego i mniejsze zmiany cen w przypadki mięsa wieprzowego i drobiowego.

Wskaźnik cen cukru FAO wyniósł średnio w lutym 290,3 punktu, czyli o 1,8 punktu lub 0,6 proc. więcej niż w styczniu 2016 r. Wzrost ceny spowodowany jest prognozą mniejszej produkcji cukru w Indiach i Tajlandii przy prognozie wyższej produkcji w UE i zwiększeniu areału produkcji buraków cukrowych w Chinach.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)

BRAK KOMENTARZY

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.80.97.221
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!