Wartość tego eksportu wyniosła 11,9 mld euro, a przychody z niego wzrosły o 1,2 proc., mimo, że ilościowo nie odbiegał on od 2015 r.

Do rekordu doprowadził przede wszystkim eksport koniaku i innych mocnych alkoholi stanowiący 1/3 wartości eksportu.

Francuskie wina, a w szczególności szampan przyczyniły się jednak w mniejszym stopniu do sukcesu eksportowego, bo wartość ich eksportu spadła o 0,8 proc

Wielka Brytania była drugim najważniejszym rynkiem dla eksportu francuskich trunków o wartości 1,3 mld euro. Przychody te w 2016 r. spadły o 8 proc. Przez niski kurs funta, nastąpił wzrost cen win i innych alkoholi francuskich.

W USA na najważniejszym rynku eksportowym w 2016 r. francuskie przychody ze sprzedaży wzrosły o 8 proc. do 2,8 mld euro.

Trzecim rynkiem w 2016 r. były Chiny, które zakupiły alkohole francuskie za 938 mln euro, czyli o 13 proc. więcej niż w 2015 r.

Czwartym, co do wielkości rynkiem eksportowym były Niemcy, które nabyły alkohole z 824 mln euro, czyli o 3 proc. mniej.

Wina i napoje alkoholowe są drugą, co do wielkości nadwyżki pozycją francuskiego bilansu handlowego.