Wzrost eksportu był stymulowany silnym chińskim popytem w połączeniu ze wzrostem hiszpańskiej produkcji od stycznia do września 2016 r. o ponad 3 mln ton, czyli 6 proc.

Ilość wieprzowiny sprzedanej w tym czasie do Chin wyniosła 202 tys. ton i stanowiła 18 proc. całkowitego hiszpańskiego eksportu tego mięsa. Wzrost ten spowolnił w trzecim kwartale na skutek większej konkurencji ze strony USA i Brazylii. Jednak mimo wszystko był w III kwartale 2016 r. wyższy o 54 proc. niż przed rokiem.  

Kolejnymi dużymi importerami hiszpańskiej wieprzowiny była Japonia 60,8 tys. ton (w 2015 r. 51,1 tys. ton) i Korea Południowa 44,2 tys. ton (w 2015 r. 32,2 tys. ton).

W tym samym czasie w 2016 r. o 7 proc. do 684,9 tys. ton wzrósł hiszpański wewnątrzunijny eksport wieprzowiny. O 12 proc. wzrosły dostawy do Włoch i 54 proc. do Polski. Zmniejszyła się za o 13 proc. sprzedaż do Francji.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!