To, nowe w strukturach organizacji, ciało ma za zadanie m.in. uporać się z mitami na temat mięsa drobiowego, pokutującymi wśród europejskich konsumentów, a także wzmocnić pozycję branży drobiarskiej na szczeblu unijnym.

Pomysł utworzenia Grupy Roboczej ds. Komunikacji był szeroko dyskutowany podczas posiedzenia Zarządu a.v.e.c. które miało miejsce 27 czerwca br. Koncepcja zainicjowana m.in. przez KRD-IG spotkała się wówczas pozytywnym przyjęciem.

Kwestie komunikacyjne i wizerunkowe były też głównym punktem wystąpienia nowej sekretarz generalnej a.v.e.c., Birthe Steenberg. 29 sierpnia br. założenia te zaczęto wprowadzać w życie. - Podczas spotkania potwierdziło się przypuszczenie, iż w różnych krajach branża drobiarska boryka się z podobnymi problemami wizerunkowymi.

Wymieniając nasze doświadczenia stworzyliśmy podwaliny pod międzynarodową strategię komunikacji. Jej celem jest przywrócenie dobrego wizerunku europejskiego drobiu – takiego, na jaki zasługuje dzięki swojej, jakości i bezpieczeństwu, ale również rosnącemu znaczeniu dla całej gospodarki – mówi Łukasz Dominiak, dyrektor Generalny Krajowej Rady Drobiarstwa-Izby Gospodarczej. Chcemy brać aktywny udział w dyskusji o drobiu na szczeblu struktur UE, gdyż europejscy konsumenci niezmiennie stanowią naszą najliczniejszą grupę odbiorców – dodał.

Grupa Robocza a.v.e.c. ds. Komunikacji będzie realizować działania adresowane zarówno do europejskich konsumentów drobiu jak i decydentów, odpowiedzialnych za obszary takie jak rolnictwo czy przemysł spożywczy.

Podczas spotkania w Brukseli Łukasz Dominiak zaprezentował wybrane efekty realizacji założeń statusowych KRD-IG, związanych z promocją mięsa drobiowego na polskim rynku. Wiele spośród narzędzi zastosowanych przez KRD-IG w Polsce zyskało pozytywne opinie członków grupy, a część z nich po adaptacji będzie wdrażana także na poziomie międzynarodowym.

Podobał się artykuł? Podziel się!