PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Rośnie wartość sprzedaży masła i musów owocowych w sklepach małoformatowych

Rośnie wartość sprzedaży masła i musów owocowych w sklepach małoformatowych Fot. Shutterstock

W lipcu w sklepach małoformatowych masło i produkty kojarzone ze zdrowym stylem życia, np. musy owocowe, osiągnęły jeden z największych rocznych wzrostów wartości sprzedaży - podała Polska Izba Handlu.



"W lipcu 2017 r. klienci wydali na zakupy w sklepach małoformatowych (o powierzchni do 300 m kw.) średnio o 13,07 zł więcej niż rok wcześniej" - poinformowała Polska Izba Handlu (PIH) w poniedziałkowym komunikacie.

Jak wynika z danych firmy badawczej CMR, która na zlecenie PIH zrobiła badanie dot. sklepów małoformatowych, wśród produktów, które odnotowały największe wzrosty wartości sprzedaży w ujęciu rok do roku, znalazło się masło. "W lipcu 2017 r. wydatki na masło były o prawie 40 proc. wyższe niż rok wcześniej" - czytamy w komunikacie. "Wzrost ten wynikał wyłącznie z podwyżek cen masła" - poinformowała PIH.

"Duże wzrosty zarówno w liczbie transakcji, jak i w wartości sprzedaży notują natomiast kategorie kojarzone ze zdrowym stylem życia, takie jak produkty sojowe i ryżowe, chipsy owocowe czy musy owocowe" - podała PIH. "Udział tych produktów w całkowitych obrotach sklepów małoformatowych pozostaje znikomy" - dodano.

Całkowitą wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych wzrosła w lipcu o 3,3 proc. rdr. "Sklepy odnotowały mniej transakcji i dlatego całkowita wartość sprzedaży wzrosła mniej, niż średni jednorazowy wydatek klientów w sklepach " - wyjaśniła w poniedziałek PAP Elżbieta Szarejko z CMR. Liczba transakcji była o 2 proc. niższa niż w lipcu 2016 r.

"Wydatki na piwo, które jest najczęściej kupowanym produktem w sklepach małoformatowych (w lipcu pojawiało się na 27 proc. paragonów) były wprawdzie o około 2 proc. wyższe niż w lipcu 2016 r., ale już w porównaniu z czerwcem br. nieznacznie spadły. Na lody klienci sklepów małoformatowych wydali w lipcu o 8 proc. mniej niż w czerwcu" - poinformowała PIH.

Dodano, że w lipcu liczba transakcji z udziałem napojów utrzymała się na poziomie sprzed roku, ale w porównaniu z czerwcem br. obniżyła się o 4 proc. "Największe spadki odnotowały soki, nektary i napoje niegazowane (spadek liczby transakcji o 7 proc. w stosunku do czerwca), a także wody butelkowane czyste i smakowe" - podano.

Badaniem objęto sklepy małoformatowe do 300 m kw., czyli małe sklepy spożywcze do 40 m kw., średnie sklepy spożywcze 41-100 m kw., duże sklepy spożywcze 101-300 m kw. oraz specjalistyczne sklepy alkoholowe.

Polska Izba Handlu jest branżową izbą gospodarczą handlu detalicznego. Zrzesza ok. 30 tys. członków, m.in. sklepy, hurtownie spożywcze i drogeryjne. Według informacji PIH na polskim rynku działa ponad 108 tys. sklepów spożywczych, wśród których 102 tys. to sklepy o małej powierzchni (sklepy małoformatowe i specjalistyczne). Sklepy o dużej powierzchni (sklepy wielkoformatowe,) będące prawie wyłącznie sieciami handlowymi, to ponad 6 tys. placówek (dane pochodzą z 2014 r.).

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)

BRAK KOMENTARZY

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.156.39.245
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!