Oznaczało to wzrost o 1,2 proc. w stosunku do poprzedniego roku. W strukturze tego eksportu udział państw UE w porównaniu do 2015 roku spadł z 82,3 proc. do 81,3 proc.

W 2016 roku tradycyjnie, najwięcej artykułów rolno-spożywczych sprzedano do Niemiec (22,6 proc. wartości). Głównie były to: ryby wędzone (9 proc.), mięso drobiowe (8 proc.), wyroby piekarnicze i cukiernicze, czekolady i wyrobów zawierających kakao, ryby przetworzone i zakonserwowane, a ponadto również papierosy, soki z owoców (przede wszystkim z jabłek), filety rybne, mrożone owoce (przede wszystkim truskawki i maliny).

Na drugim miejscu wśród odbiorców polskich produktów rolno-spożywczych znalazła się Wielka Brytania (9 proc). W 2016 roku sprzedano na ten rynek towary o wartości 2 149 mln euro, a wzrost w porównaniu z poprzednim rokiem był wyniósł 5,6 proc. Eksportowane były głównie czekolady i wyroby zawierających kakao (13 proc.), mięso drobiowe (11 proc.), wyroby piekarnicze i cukiernicze oraz mięso przetworzone i solone (6,5 proc.).

Na trzeciej pozycji znalazła się Republika Czeska (6,7 proc.), gdzie sprzedano głównie olej rzepakowy (14proc.), mięso drobiowe (8,4 proc.), papierosy (7,3 proc.), kawę (7,1 proc.), a także czekoladę i wyroby zawierające kakao. Odnotowano m.in. wzrost wartości eksportu karmy dla zwierząt o 35 proc., papierosów o 34 proc. oraz syropów cukrowych o 31 proc.

Na czwartym miejscu wśród największych odbiorców polskich towarów rolno-spożywczych znalazła się Holandia (5,6 proc.). Kolejne miejsca wśród ważniejszych odbiorców artykułów rolno-spożywczych zajęły: Włochy – 1 327 mln euro, Francja – 1 237 mln euro, Słowacja - 707 mln euro oraz Węgry - 621 mln euro.