Przy planowaniu strony internetowej gospodarstwa agroturystycznego należy pamiętać zarówno o jej wyglądzie (internauci najpierw patrzą...), jak i o treści (... a później czytają). Planowanie witryny najlepiej zacząć od jej zawartości. Wyglądem można zająć się później.

Drogowskaz, czyli menu
Menu na głównej stronie to rzecz bardzo ważna, która spełnia rolę drogowskazu. Przyjmując, że większość internautów zaczyna zwiedzanie stron internetowych od najwyższych pozycji w menu (jeśli menu jest pionowe, natomiast jeśli jest poziome to od lewej strony), można zaplanować, co odwiedzający zobaczy w pierwszej kolejności, a co na końcu. Istotną rolę pełni wprowadzenie (inaczej powitanie), czyli kilka zdań na głównej stronie charakteryzujących gospodarstwo w telegraficznym skrócie. Ważne, aby tekst był atrakcyjny.
Pierwszą pozycją w menu powinien być odnośnik do opisu domu (wewnątrz i z zewnątrz). Liczba pokoi, łóżek, dostępność łazienek czy kuchni – to bardzo istotne dla turysty informacje i nie można ich pominąć. Dobrze jest tekst wzbogacić ładnymi zdjęciami wnętrza, podwórka i najbliższego otoczenia domu. Można również zmieścić interaktywną reklamę – film z panoramą domu I okolicy, a jako tło wykorzystać np. nagranie śpiewających ptaków.
Kolejna pozycja w menu to odnośnik do podstrony informującej o dalszym otoczeniu gospodarstwa agroturystycznego, o okolicznych miejscowościach. Być może w pobliżu znajduje się jakieś muzeum, dom kultury lub inne ciekawe miejsca, które mogą zainteresować potencjalnych turystów.