PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

SGGW pomaga znaleźć pracę

Autor: farmer.pl

Dodano: 26-11-2012 12:55

Tagi:

Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, zgodnie ze swoją misją, od wielu lat pomaga studentom, którzy kończą uczelnię w zdobyciu zatrudnienie w wyuczonym zawodzie. Jednym z elementów strategii wspomagania absolwentów są specjalne, bezpłatne szkolenia „Autopromocja na rynku pracy”.



Cykl szkoleń „Autopromocja na rynku pracy” odbywa się w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet IV Szkolnictwo wyższe i nauka. SGGW w Warszawie wraz z partnerami realizuje projekt pt. „Program unowocześniania kształcenia w SGGW dla zapewnienia konkurencyjności oraz wysokiej kompetencji absolwentów”. 

Szkolenia są przeznaczone dla studentów SGGW, uczących się na studiach II stopnia lub na ostatnim roku studiów I stopnia. 

- Głównym zadaniem tych szkoleń jest zwiększenie szans studentów SGGW na rynku pracy po ukończeniu studiów. W ramach szkoleń, odbywających się w formie ukierunkowanych na aktywność uczestników warsztatów, przewidziano gry, case'y, zadania grupowe i inne techniki aktywizujące. Pomagają one w zdobyciu i usystematyzowaniu wiedzy z zakresu technik rekrutacyjnych, wykorzystywania źródeł informacji o rynku pracy, budowania pewności siebie, wyznaczania priorytetów, komunikacji i prezentacji osobistej oraz zarządzania czasem – mówi prof. dr hab. Alojzy Szymański, rektor SGGW. 

Studenci biorący udział w zajęciach między innymi przygotowują dokumenty aplikacyjne, uczą się w jaki sposób skutecznie zaprezentować swoje umiejętności podczas rozmów kwalifikacyjnych oraz biorą udział w assessment Centre, podczas którego selekcjonerzy chcą zazwyczaj poznać różne cechy kandydatów. Są to trudne i wieloetapowe procesy rekrutacyjne, do których warto jak najlepiej się przygotować. Temu między innymi służą szkolenia „Autopromocja na rynku pracy”.

Kolejnym ważnym elementem wspomagania absolwentów w Szkole Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie jest Portal „Biuro Karier” (www.bk.sggw.pl), który zastąpił serwis Sekcji Promocji Absolwentów Agrokadra. Portal „Biuro Karier” został także sfinansowany i uruchomiony w ramach projektu pt. „Program unowocześniania kształcenia w SGGW dla zapewnienia konkurencyjności oraz wysokiej kompetencji absolwentów”. „Biuro Karier” jest serwisem dla studentów i absolwentów SGGW, w którym znajdują się informacje o aktualnych projektach rekrutacyjnych firm, porady, informacje z rynku pracy. Jest to nowoczesna platforma komunikacji pomiędzy środowiskiem akademickim a biznesem, której zadaniem jest ułatwienie studentom i absolwentom wejście na rynek pracy przy aktywnym udziale w tym procesie pracodawców. 

Rejestracja pracodawcy w portalu umożliwia zamieszczenie we własnym zakresie informacji przeznaczonych dla studentów, wprowadzenie ofert pracy, praktyk i staży oraz ofert prac dyplomowych zgodnych z zapotrzebowaniem firmy. Zarejestrowany pracodawca trafia wraz z wprowadzoną przez siebie wizytówką firmy do Katalogu Firm. Dzięki możliwości przeglądania wybranych informacji udostępnionych przez studentów i absolwentów, pracodawca może zaprosić do aplikowania na opublikowaną, własną ofertę kandydatów, którzy odpowiadają jego bieżącym potrzebom rekrutacyjnym. Może też za pośrednictwem portalu przyjmować aplikacje kandydatów na opublikowane oferty. 

Z portalu korzystają też studenci i absolwenci. Mają szybki dostęp do opublikowanych ofert oraz informacji zamieszczanych przez pracodawców oraz innych studentów czy absolwentów będących użytkownikami portalu. Portal oferuje możliwość wyszukiwania ofert pod względem preferowanych, wybranych kryteriów a niewątpliwym atutem jest możliwość wygenerowania przejrzystego i funkcjonalnego życiorysu, służącego do łatwego i szybkiego zgłoszenia na zamieszczone w portalu oferty pracodawców. CV po zapisaniu może być także wykorzystywane poza portalem, co podnosi atrakcyjność generatora jako narzędzia pozwalającego w prosty sposób przygotować właściwy dokument.

Każdy użytkownik może w podręcznej aktówce przechowywać oferty na które aplikuje, profile interesujących go pracodawców, monitorując jednocześnie ich aktywność w portalu, a także - poprzez wewnętrzny system pocztowy - komunikować się z pracodawcą.

Portal służy też uczelni. Wśród użytkowników portalu przeprowadzane są badania ankietowe, które służą zrozumieniu potrzeb pracodawców a także poznaniu opinii studentów i absolwentów związanych z wchodzeniem na rynek pracy.

Portal „Biuro Karier” to tysiąc użytkowników z kategorii „Pracodawca”, blisko trzy tysiące użytkowników z kategorii „Student/Absolwent” i prawie dwa tysiące złożonych ofert pracy. Na stronach portalu www.bk.sggw.pl codziennie dostępnych jest od 60. do 100. aktualnych ofert pracy.

- Nasza uczelnia przywiązuje dużą wagę do zarówno do współpracy z naszymi absolwentami jak i z przedsiębiorstwami dla których kształcimy profesjonalną kadrę. Dlatego w tym roku powołałem dwóch pełnomocników rektora: ds. monitorowania losów zawodowych absolwentów oraz ds. współpracy z gospodarką - mówi rektor prof. dr hab. Alojzy Szymański.

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (1)

  • Absolwent 2012-11-27 12:02:39
    Jasne...

    "przedsiębiorstwami dla których kształcimy profesjonalną kadrę" dobre.

    "profesjonaliści" kształcą "profesjonalistów"

    z Puławami tez współpracują jak z przymusu, kłody pod nogi o wszystko trzeba się dopraszać.

    Innowacje kończą się na pięknych słowach...


ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.196.26.1
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!