Jednym z najlepszych i coraz popularniejszych sposobów poinformowania o działalności własnej firmy jest strona internetowa. Ta forma komunikowania się ludzi jest jednocześnie doskonałą reklamą. Internet praktycznie gwarantuje, że naszą reklamę mogą dziennie zobaczyć setki, a nawet tysiące osób. Aby tak się stało, reklama internetowa musi najpierw powstać. Są dwie drogi, którymi może pójść osoba zainteresowana elektroniczną reklamą. Pierwsze rozwiązanie to wynajęcie profesjonalnej firmy, która wykona całą pracę związaną z tworzeniem strony. Nam pozostanie tylko oglądać efekt końcowy. Druga droga to samodzielne wykonanie prostej witryny internetowej. Jednak zanim do tego dojdzie, należy zapoznać się z warunkami, w jakich takie strony się tworzy. Przy wykorzystaniu poniższych informacji każdy będzie mógł zrobić prostą i ciekawą witrynę, wiążącą się z profilem działalności firmy.

Forma i treść
Podczas tworzenia strony internetowej najważniejszy jest pomysł. Na samym początku konieczne jest ustalenie tego, jak taka strona ma wyglądać. Ważne są kolory, kształty i elementy graficzne, które ewentualnie zostaną umieszczone. Najlepiej na zwykłej kartce papieru stworzyć sobie plan. Na takim roboczym projekcie zaznacza się co i gdzie  umieścić i jakiego koloru użyć. Zwykle bardzo dużo problemów nastręcza właśnie wybór odpowiednich barw, w jakich ma być strona. Wiele firm ma już swoje charakterystyczne kolory, które należy wykorzystać podczas tworzenia strony – utrwala to jej określony wizerunek. Te firmy, które nie mają ustalonych kolorów, mogą mieć większe pole do popisu. Trzeba pamiętać, iż poszczególne kolory wywierają odpowiednie wrażenie na osobach odwiedzających stronę. Na przykład kolor zielony ma kojący wpływ na układ nerwowy, działa relaksacyjnie i odstresowuje.

Jednak nie tylko odczucia osoby odwiedzającej witrynę są ważne. Nie można zapomnieć o tym, że witryna musi być czytelna i łatwa w odbiorze. W związku z tym nie zaleca się raczej na przykład czerwonych napisów na czarnym tle, ponieważ nikt tego nie przeczyta. Istotnym elementem planu własnej strony jest opracowanie samej zawartości witryny pod względem merytorycznym. To trudne zadanie, ponieważ należy w skrócie opisać profil działalności firmy, napisać jej historię, przedstawić ofertę… – jednym słowem zachęcić do współpracy. Ważnym elementem tego etapu jest znajomość hierarchicznego ułożenia komponentów strony internetowej. Klasyczny układ zawartości merytorycznej strony prezentuje poniższy schemat.