PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Carrefour: Kontraktujemy pola na produkcję dla nas

Carrefour: Kontraktujemy pola na produkcję dla nas Fot. Vytautas Kielaitis / Shutterstock.com

Autor: Marzena Pokora-Kalinowska

Dodano: 15-05-2018 23:23

Tagi:

Klient wymaga urozmaiconych produktów, ma zróżnicowane potrzeby. Carrefour zapowiada regionalizację oferty i współpracę z regionalnymi producentami żywności.



Jak podczas debaty "Nowe trendy i nowi konsumenci na rynku spożywczym" podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach podkreślał Robert Noceń, sekretarz generalny i wiceprezes zarządu Carrefour Polska, dla klienta wciąż ważna jest cena, promocja, ale wielkim trendem jest poszukiwanie zdrowych produktów. Wszystkich klientów, w tym seniorów, dotyczy obecnie większe zainteresowanie tym, co się kupuje, klienci przeprowadzają analizę składów. Wychodząc naprzeciw tym potrzebom sieć zaproponowała dodatkowe oznaczenia wartości na produktach – pozytywnie przyjęte zwłaszcza przez starszych klientów.

Sieć prowadzi też w związku z tym prozdrowotnym zapotrzebowaniem działania wśród producentów – intensyfikuje ofertę, poszukuje nowych produktów, bo tendencja, abyśmy jedli zdrowiej napędza wszystko dookoła – podkreślał Noceń. Zmiany zachowań kiedyś zachodziły w ciągu dekad, teraz są dynamiczne, z tego wynika konieczność szybkiego reagowania także wśród producentów i detalistów.

Robert Noceń wskazał, że transformacja żywieniowa następuje już od lat i Carrefour zrealizował wiele programów z nią związanych: Z miłości do zdrowia, Zdrowa półka, działania prosportowe, wspólnie  z SGGW przygotowano trwający jeszcze program edukacyjny dla dzieci związany z dbałością o dobrą dietę i uczący czytania etykiet.

Na początku roku prezes firmy ogłosił, że Carrefour rozszerzy te programy na całym świecie, w tym w Polsce.

- Chcemy demokratyzować ofertę bio – zapowiedział Robert Noceń i objaśnił, że jest to wynikiem rosnącego zapotrzebowania na produkty bio. Jak mówił, konsument kojarzy je z jakością, często interpretuje ofertę bio jako pochodzącą z lokalnego, regionalnego  rynku, niekoniecznie patrząc na posiadane certyfikaty. - Na polskim rynku jest jeszcze kłopot do namówienia naszych polskich producentów, rolników do rozpoczęcia takiej rzeczywiście organicznej produkcji bio, bo to wymaga dostosowania i sporych inwestycji po ich stronie. Jedną z rzeczy, którą w ramach transformacji chcemy zaproponować jest to, że jesteśmy w stanie taką produkcję i takiego rolnika wesprzeć, dając mu odpowiedni bezzwrotny grant, aby mógł przestawić produkcję, rozwinąć swoją działalność i być potem  naszym partnerem biznesowym.

Kolejnym elementem jest transparentność. Carrefour realizuje program informujący o powstawaniu produktów, umożliwia producentom informowanie o produkcji, a klient może prześledzić całą drogę wytwarzania produktu.  Ważne jest stawianie na lokalne, regionalne produkty. To nie jest proste, ale w każdym sklepie możliwe jest dopasowanie oferty asortymentu lokalnego, co daje dużą elastyczność.

Nie jest sztuką ściągnąć z Francji czy Hiszpanii ofertę bio, której nikt nie kupi w Polsce ze względu na wysoką cenę – zauważył Nocoń i podkreślił, że Carrefour stawia na umożliwienie konsumentom kupna za niewiele wyższą cenę oferty polskich, lokalnych, organicznych, certyfikowanych produktów. To duże wyzwanie, bo to nie tylko oferta handlowa, ale dużo zależy od współpracy z rolnikami.

- Mamy pierwsze sukcesy, bo podpisujemy teraz nowy typ umów, tzw. kontrakty farmerskie - mówił Noceń. - Mamy 7 ostatnio podpisanych kontraktów, gdzie bez względu na wielkość czy sytuację producenta my gwarantujemy odbiór pełnych plonów, które zostały zakontraktowane w cenie, na jaką się umówiliśmy.

- Kontraktujemy pola na produkcję dla nas – podsumował, wskazując, że to wynik potrzeb klienta, który chce świeżych produktów, co wymaga regionalizacji. - Dążymy do tego, aby producent miał w nas wsparcie – zadeklarował, wskazując, że bez regionalizacji nastąpiłaby przegrana w walce z dyskontami i handlem online.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (2)

  • Prawnik 2018-05-22 11:26:52
    Pomagam w odzyskaniu należności tel.14 670 41 26, 602716517
  • Jazda na oklep 2018-05-16 20:47:57
    W końcu słuszny kierunek, jednak ciekawe jest, jak będą wyglądały konkrety takiej kontraktacji, a w szczególności treść umów.
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.80.87.166
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!