Wśród wystawców z regionu znajdą się producenci żywności i napojów, m.in. dwa małe browary oraz firma zajmująca się tłoczeniem oleju. Lubuscy wystawcy zaproszą na degustacje serów, piwa, soków, domowych wędlin i miodu. Stoisko Lubuskiego będzie liczyło 50 metrów kwadratowych.

"Od wielu lat na tej imprezie walory Lubuskiego promują nasze produkty lokalne i regionalne. Prezentujemy także tradycje kulinarne i walory turystyczne. Nasze stoisko zawsze cieszy się zainteresowaniem za sprawą wielu prezentacji i degustacji. Obecność na tych targach pozwoliła niektórym firmom z naszego regionu wejść na rynki zagraniczne" - powiedział PAP zastępca dyrektora Departamentu Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich Urzędu Marszałkowskiego w Zielonej Górze Tadeusz Woźniak.

W tym roku berlińskie targi odbędą się w dniach 18-27 stycznia br. Jak poinformowała Lubuska Izba Rolnicza, impreza ta oferuje wiele atrakcji w 26 halach o powierzchni 115 tys. metrów kwadratowych. Zaprezentowanych zostanie około 100 tys. ofert żywności i napojów z całego świata, tysiące zwierząt, ponad 35 tys. roślin; zaplanowano też różne pokazy.

Targi Zielony Tydzień są okazję do promowania produktów regionalnych na terenie Niemiec, ale również do promocji regionów, kultury i lokalnych tradycji. Wystawcy z całego świata przedstawią m.in. artykuły spożywcze, przyrządy, maszyny, wyposażenie i urządzenia produkcyjne dla rolnictwa i ogrodnictwa, ofertę dla myśliwych i wędkarzy. Na imprezie coraz więcej miejsca zajmują nowoczesne usługi świadczone przez rolników oraz informacje na temat energii odnawialnych.

W tym roku Zielony Tydzień odbędzie się po raz 78. To największa tego typu impreza na świecie. Targi odwiedza co roku ok. 500 tys. osób.