Większość czytelników w tym momencie pomyśli "któż chciałby tu przyjechać, gdzie nie ma nawet jeziora albo ...". Przeciętny turysta idąc do biura podróży otrzymuje standardowy zestaw ofert oparty o szablony dojazdu, pobytu, wyżywienia i dodatkowych atrakcji. Gospodarstwa posiadają różnego rodzaju cechy, takie jak położenie gospodarstwa, zaplecze kuchenne, inwentarz lub nawet zwykłe uprawy rolnicze.

Te oraz inne cechy mogą być walorami poszukiwanymi przez turystów. Coś co dla nas jest powszednie, innym może stanowić wielką atrakcję lub wymarzone miejsce do odpoczynku. Jeżeli mieszkasz w okolicy, gdzie na przykład nie ma zasięgu sieci GSM, może to być wymarzone miejsce dla osób, które na co dzień pracują z telefonem. Tego typu skrajności można byłoby przytoczyć dużo więcej.

Jak więc Internet może pomóc w znalezieniu klienta, który zechce skorzystać z naszej oferty. Niestety dotarcie kawaterodacy do turysty jest bardzo kosztowne i mało efektywne. Oczywiście można i należy skorzystać z serwisów ogłoszeniowych (zwiększa to szanse pozyskania turysty), lecz kluczem do sukcesu jest przedstawienie jak najwięcej, rzetelnej i dającej się zweryfikować informacji o gospodarstwie. Pomocne będą inne serwisy, które powiążemy w jedną ukierunkowaną całość.

Po pierwsze. Powinniśmy posiadać własną stronę internetową (czytaj: "Rolnik w sieci" Farmer 6/2012), którą będziemy w stanie samodzielnie (lub przy pomocy bliskich osób) modyfikować i aktualizować. Witryna powinna mieć jasno zdefiniowane zakładki (menu podstron), które podzielą naszą informacje na mniejsze części. Adres witryny należy podawać w ogłoszeniach, na forach, wizytówkach oraz innych związanych z agroturystyką miejscach. Witryna ta z biegiem czasu może stać się głównym biurem naszego gospodarstwa agroturystycznego.

Po drugie. Będziemy posługiwać się niepowtarzalną nazwą (w miarę łatwą do zapamiętania lub wywołującą ciekawość poznania jej treści) w różnych serwisach. Powinniśmy założyć sobie konta o tej właśnie nazwie na wszystkich (z których korzystamy) serwisach pocztowych, forach internetowych oraz blogach. Zabieg ten pozwoli na lepsze pozycjonowanie naszej nazwy w wyszukiwarkach internetowych co po kilku miesiącach powinno być już widoczne.