PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Oryginalność pod ochroną

Jeszcze niedawno było ich tylko 9, teraz są już 32. Mowa o produktach regionalnych, które ubiegają się o unijną ochronę. Tak w skrócie resort rolnictwa podsumowuje prawie dwuletnią kampanię informacyjną -



Na czym polega niepowtarzalność produktów regionalnych? Na to pytanie najlepiej potrafią odpowiedzieć ich producenci:

Krzysztof Maurer, producent jabłek łąckich: - Jabłka łąckie pochodzą z gór i mają tak zwaną „góralską nutę” , specyficzny smak, który zawdzięczają odpowiedniemu mikroklimatowi.

Grzegorz Ślązak, producent miodu Kurpiowskiego: - Oryginalność miodu to jest zapach żywicy, smak dzikich roślin, smak przypominający smak korzeni.

Anatol Filipczuk, producent miodu Lipiec Białowieski: - To musi być w krupie. Nie może być tak jak dzisiaj, że ten zeszłoroczny miód na półkach jest ciekły, tak nie może być, to już jest słodzik.

Dlatego takie przysmaki jak Andruty kaliskie, Kiełbasa Lisiecka , Miód wrzosowy z Borów Dolnośląskich oraz sławny już Oscypek i Bryndza podhalańska znalazły się w systemie rejestracji nazw produktów regionalnych i tradycyjnych.

A ich specjalne oznaczenie jest gwarancją wysokiej jakości. Dlatego zdaniem producentów warto ubiegać się o jeden z trzech unijnych znaków. – Potrzebujemy wymagającego klienta, który doceni to, że ten produkt jest dobry jakościowo, certyfikowany – mówi Łukasz Domińczak, producent kiełbasy jałowcowej i kabanosów.

Nadanie produktowi oznaczenia gwarantuje mu ochronę prawną przed próbą fałszowania.

Dariusz Goszczyński, Ministerstwo Rolnictwa: - To logo jest gwarancją dla konsumenta, że mają do czynienia z produktem najwyższej jakości, z produktem specyficznym, w związku z tym wiedzą co kupują, wiedzą dlaczego te produkty są droższe.

Zdaniem resortu rolnictwa tradycyjna żywność to nasz największy atut. A kampania informacyjna przyniosła korzyści nie tylko producentom ale także konsumentom. - Henryk Kowalczyk, wiceminister rolnictwa: - Wzrost eksportu produktów rolnych na rynek europejski. To jest ten efekt, dla którego warto było tę kampanię robić.

O produktach regionalnych nie zapomniano także w nowym Programie Rozwoju Obszarów Wiejskich. Rolnicy będą mogli skorzystać aż z kilu działań między innymi ubiegać się o zwrot kosztów uczestnictwa w systemie.

Źródło: Agrobiznes

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)

BRAK KOMENTARZY

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.167.230.68
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!