Do udziału w przetargu zostaną dopuszczeni wszyscy, którzy spełnią jego warunki oraz złożą ofertę do 22 lipca br. do godziny 12.00. W przetargu publicznym „Polmosu” z Bielska-Białej Ministerstwo Skarbu Państwa oferuje inwestorom nabycie pakietu 2.694.500 akcji imiennych stanowiących 85% kapitału zakładowego Spółki. Cena minimalna za jedną akcję została ustalona na poziomie 12,08 złotych.

W przypadku przetargu publicznego „Polmosu” z Józefowa Ministerstwo Skarbu Państwa planuje zbyć 3.825.000 akcji imiennych stanowiących 85% kapitału zakładowego Spółki. Cena minimalna za jedną akcję została ustalona na poziomie 5,56 złotych.

Śląska Wytwórnia Wódek Gatunkowych „Polmos” specjalizuje się w produkcji wódek czystych i gatunkowych. Jej sztandarowym produktem jest Extra Żytnia. Drugi pod względem ważności wyrób, to likier jajowy Advocaat, będący liderem rynkowym w swojej kategorii. Swój udział w krajowym rynku ŚWWG „Polmos” S.A. szacuje na 3-4%. Produkcja w Spółce oparta jest na nowoczesnej technologii. Potwierdzeniem wysokiej jakości produktów są: obowiązujący od 2004 roku system HACCP oraz wdrożony w 2008 roku system jakości ISO 9001:2001. Polmos w Bielsku-Białej swoje produkty sprzedaje poprzez hurtownie oraz bezpośrednio do sieci handlowych.

Celem firmy jest powiększenie sprzedaży zagranicznej. W sektorze napojów spirytusowych dostawcy konkurują ze sobą wiodącymi markami, których wizerunek budowany jest z udziałem dużych budżetów promocyjnych. Na sukces wiodących producentów wpływ ma również serwis sprzedażowy, w którym olbrzymią rolę odgrywają ekipy handlowe – działające w strukturach korporacyjnych, docierające do punktów sprzedaży detalicznej, sieci handlowych i gastronomii.

Mazowiecka Wytwórnia Wódek i Drożdży „Polmos” S.A. to przede wszystkim producent destylowanych wyrobów alkoholowych i alkoholu etylowego. Spółka zajmuje się również m.in. handlem napojami alkoholowymi oraz bezalkoholowymi. Wytwarza i dystrybuuje parę wodną i gorącą wodę. Swoje udziały ilościowe w sprzedaży wyrobów spirytusowych na rynku krajowym wytwórnia szacuje na 2,3 %. To pozwala Spółce znaleźć się w pierwszej dziesiątce najlepszych i największych producentów wódki w Polsce. Dodatkowo strategicznym partnerem dla Polmosu jest firma Diageo Polska, dla której wytwórnia produkuje wódkę Smirnoff.

Najbardziej rozpoznawalnymi markami Polmosu są m.in. Wiśniówka Cherry Cordial, Extra Żytnia Vodka, czy Wódka z Czerwoną Kartką. Swoje produkty spółka sprzedaje trzema kanałami: hurtowym, który odpowiada za 80% sprzedaży, sieciowym (nowoczesnym), generującym 18% wolumenu sprzedaży i detalicznym. Wytwórnia współpracuje z największymi firmami w Polsce specjalizującymi się w sprzedaży i dystrybucji produktów spirytusowych: Żywiec Trade, Alti Plus, Janus. Spółka działa na rosnącym i perspektywicznym rynku. Obok Mazowieckiej Wytwórni Wódek i Drożdży „Polmos” S.A., rynek ten dzielą między siebie m.in: Grupa CEDC, Grupa Sobieski, Polmos Lublin, V&S Luksusowa, P. Ricard z Wyborową, Brown Forman z Finlandią, czy Polmos Bielsko Biała oraz Diageo ze Smirnoffem. Strategia rozwoju Mazowieckiej Wytwórni Wódek i Drożdży „Polmos” S.A. zakłada wzrost sprzedaży marek własnych, zarówno na rynku krajowym jak i zagranicznym. Wzrost ten obejmuje tradycyjny i nowoczesny kanały sprzedaży.

Źródło: farmer.pl