Jak poinformowała dyrektor departamentu promocji i komunikacji resortu rolnictwa Anita Szczykutowicz, podczas Euro 2012 będą promowane polskie produkty zarejestrowane przez Komisję Europejską w Rejestrze Chronionych Oznaczeń Geograficznych oraz w Rejestrze Gwarantowanych Tradycyjnych Specjalności lub wpisane na Listę Produktów Tradycyjnych prowadzoną przez ministra rolnictwa.

W miastach, w których odbędą się mistrzostwa, będą promowane produkty związane z danym regionem - tłumaczyła Szczykutowicz. Promocja ma polegać na prezentacji i degustacji. Hasłem Polska Smakuje zostaną oznaczone specjalne riksze. Produkty będą rozdawane na lotniskach i dworcach kolejowych w dniach, w których będą rozgrywane mecze.

I tak w Warszawie turyści będą częstowani jabłkami grójeckimi, a truskawki kaszubskie dostaną kibice w Gdańsku. Poznań jest znany z rogali świętomarcińskich i tam będą one rozdawane, a soki z Lutyni otrzymają przyjeżdżający do Wrocławia.

Dyrektor poinformowała także, że został rozstrzygnięty konkurs na polskie śniadanie. Dodała, że inicjatywa stworzenia menu polskiego śniadania powstała podczas jednej z audycji telewizyjnych poświęconej Euro 2012, w której uczestniczył minister Marek Sawicki. Minister zaprosił do tej inicjatywy szefową resortu sportu Joannę Muchę.

Wyniki konkursu będą ogłoszone w poniedziałek. Jak zapewniła dyrektor, zestaw śniadaniowy nie będzie zaskoczeniem, a jego wprowadzenie do menu jest proste, bo wystarczy, że restaurator oznaczy, iż jest to "polskie śniadanie". Jej zdaniem nazwa "polish breakfast" ma się kojarzyć z zestawem określonych produktów i z polską tradycją kulinarną.

Podobał się artykuł? Podziel się!