Obecnie dzięki unijnej pomocy finansowej w kraju trwa kampania promująca spożycie owoców, warzyw oraz soków. Połowę wartości projektu sfinansowała Unia Europejska, 30% rząd, a resztę wyłożyła Krajowa Unia Producentów Soków.

Julian Pawlak – KUPS: bez pomocy środków unijnych, taka promocja na terenie krajów trzecich tak zwanych, czyli poza unijnych nie byłaby możliwa.

Agencja Rynku Rolnego do końca marca czeka na zgłoszenia organizacji przedsiębiorców zainteresowanych uzyskaniem unijnego dofinansowania. Tym razem dotyczą one promocji spożycia polskiej żywności poza granicami Unii Europejskiej. I to może być spore ułatwienie.

Piotr Kondraciuk – Agencja Rynku Rolnego: bardzo dużo programów składanych na promocję na kraje trzecie uzyskuje, tam jest dużo mniejsza konkurencja na rynku niż w przypadku promocji na rynku wewnętrznym.

I choćby dlatego przedsiębiorcy powinni się tym zainteresować. Zwłaszcza, że w czasach kryzysu finansowego budżety na reklamę i promocję są cięte w pierwszej kolejności.

Źródło: Agrobiznes/Witold Katner