Kampania promująca wołowinę QMP rozpocznie się w trzecim kwartale tego roku. Działania, które będą prowadzone w ramach kampanii mają na celu upowszechnienie systemu jakości QMP a także zapoznanie konsumentów ze szczególnymi walorami i właściwościami wołowiny QMP.

W ocenie KE, w promocji żywności na rynku wewnętrznym UE i na rynkach zagranicznych szczególną rolę odgrywają produkty o wysokiej jakości ze względu na metody wytwarzania lub też pochodzenie surowca, czyli żywność certyfikowana. W ocenie KE, wołowina QMP jest właśnie takim produktem.

Przekonanie konsumenta o wartościach wołowiny kulinarnej QMP może zwiększyć popyt na to mięso. Gospodynie domowe rzadko kupują wołowinę. "Zwykła" wołowina, która pochodzi od krów mlecznych jest słabej jakości kulinarnej, wymaga długiej obróbki cieplnej i raczej nadaje się do gotowania czy duszenia, niż do smażenia czy na grill. Wielu konsumentów w Polsce odwróciło się od wołowiny, nie akceptując relacji jakości do ceny tego mięsa. M.in. z tego powodu konsumpcja wołowiny w naszym kraju jest najniższa spośród krajów UE. Rocznie statystyczny Polak zjada ok. 3 kg tego mięsa.

Polskie Zrzeszenie Producentów Bydła Mięsnego od wielu lat zachęca rolników do produkcji bydła mięsnego. Taka specjalizacja ma dać producentom bydła większe korzyści finansowe, a konsumentom dostarczyć mięso lepszej jakości. System QMP wymaga, by dobrać odpowiednie rasy bydła, odpowiednio je karmić, hodować w warunkach zgodnych z tzw. dobrostanem zwierząt, następnie w jak najbardziej humanitarnych warunkach dokonać uboju.

Wołowina jest niezwykle wartościowym mięsem, zawiera znaczne ilości białka cechującego się wysoką wartością biologiczną. Przyswajalność tych białek przez człowieka, ze względu na bliski optymalnemu zestaw aminokwasów waha się od 70 do 100 proc. Ponadto ma dużo składników mineralnych, zwłaszcza fosforu i żelaza. Mięso wołowe stanowi także główne źródło zapotrzebowania człowieka na witaminę B12, nie występującą w produktach roślinnych, a także na witaminy B1 i B6 oraz żelazo.