W ubiegłym tygodniu KE – DG Agri zatwierdziła dziewiętnaście nowych trzyletnich programów dotyczących promocji i informacji o produktach rolno-spożywczych w czternastu krajach członkowskich Wspólnoty. Budżet całkowity wynosi 60,6 mln euro, a Unia Europejska dopłaci 50 proc. tej kwoty.

Wśród programów znajdują się te o mniejszym budżecie w tym programy produkcji ekologicznej w Wielkiej Brytanii organizacji Sustain o wartości 2,09 mln euro oraz Austrii organizacji AMA-Marketing o wartości 2,6 mln euro. Co roku do 30 listopada profesjonalne organizacje z krajów członkowskich mogą posyłać do komisji programy promocji żywności do akceptacji.

Wśród dziesiątki państw Unii, którym przyznano środki na programy w roku bieżącym jest tylko Polska i Republika Czeska. Komisarz ds. rolnictwa Ciolos podkreślił role promocji jakości produktów spożywczych, które trafiają na stół unijnych konsumentów.

Źródło: FAMMU/FAPA/farmer.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!