Agencja Rynku Rolnego cyklicznie organizuje udział w zagranicznych targach dla polskich producentów żywności. W ostatniej chwili został przedłużony termin dla przedsiębiorców, którzy chcą promować swoje produkty w Indiach, w czasie targów Annapoorna World of Food India, które odbywają się w Bombaju w terminie 19-25 września 2016 r. Swój udział można zgłaszać w ARR jeszcze do piątku 12 sierpnia.

Na miejscu w Bombaju polskie firmy będą miały do dyspozycji stoisko informacyjne o powierzchni 54 mkw, matchmaking oraz rozmowy biznesowe z indyjskimi kontrahentami. Organizatorzy oferują także store-check, czyli wizyty w miejscowych sklepach w celu rozpoznania asortymentu i konkurencji. Przed wyjazdem do Indii odbędzie się spotkanie informacyjne nt. prowadzenia biznesu w Indiach.
Na targach spotykają się producenci i eksporterzy szerokiego zakresu żywności, od pieczywa, przez przyprawy, konserwanty, zdrową żywność, produkty morza, mrożonki, owoce i warzywa, mięso, drób, przetwory mleczne i słodycze, po napoje. W ubiegłym roku trafiło tam 151 wystawców z 17 krajów, w tym Argentyny, Korei, Polski czy Singapuru. Szacunkowy koszt udziału to 8,3 tys. zł, w tym bilet lotniczy, wstęp na targi oraz hotel.

W sierpniu upływa jeszcze jeden termin do udziału w misji organizowanej przez ARR. Do 31 sierpnia mogą zgłaszać się osoby zainteresowane wyjazdem do Paryża na targi Sial Paris, które odbędą się w terminie 16-20 października.

Agencja organizuje tam stoisko narodowe o powierzchni 300 mkw. Przedsiębiorcy mają możliwość też zorganizować na tej powierzchni swoje małe, 9-metrowe stoisko indywidualne, co jednak mocno podwyższa koszt wyprawy.

Polskie firmy będą bezpłatnie korzystały z ogólnej części stoiska, spedycji 15 kg materiałów promocyjnych, wsparcia tłumacza, transportu lokalnego i pomocy w rezerwacji hotelu i lotu. Koszty przelotu oraz noclegu, za które płacą same firmy, to ok 4,5 tys. zł. W poprzedniej edycji wzięło udział 6500 wystawców ze 104 krajów, których odwiedziło 155 tys. gości.