PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

PZPBM i PIM pozyskały unijne fundusze na promocję

Komisja Europejska zgodziła się na współfinansowanie 20 programów promujących produkty rolne w Unii Europejskiej oraz krajach trzecich. Dwa z nich to programy polskie, promujące mięso oraz produkty mleczne.



Spośród 41 zgłoszonych do połowy lutego br. programów Komisja Europejska wybrała 20. 17 z nich skierowanych jest na rynek Unii Europejskiej, 3 na rynki trzecie: chiński, norweski, rosyjski, ukraiński, szwajcarski i północnoamerykański.

Przewidywany całkowity koszt trzyletnich programów to  70,7 milionów euro. Finansowanie z budżetu unijnego wyniesie 35,9 milionów euro.
Wybrane przez KE programy obejmują promocję świeżych i przetworzonych warzyw i  owoców, mleka i przetworów mlecznych, oleju, wina, mięsa oraz produktów jakościowych (chroniona nazwa pochodzenia – ChNP, chronione oznaczenie geograficzne – ChOG i gwarantowana tradycyjna specjalność – GTS).

Spośród polskich programów KE zaakceptowała dwa. Jeden z nich to program zgłoszony przez Polskie Zrzeszenie Producentów Bydła Mięsnego, który ma na celu promocję mięsa jakościowego. Koszt kampanii wyniesie w sumie 1 649 515 euro, z czego 824 757 euro pokryje UE.

Drugi program, współfinansowany przez UE w wysokości 1 207 212 euro, będzie promował produkty mleczne, a zgłoszony został przez Polską Izbę Mleka. Całkowity koszt kampanii wyniesie 2 414 424 euro.

Programy PZPBM i PIM skierowane są na rynek polski.

Unia finansuje do 50 proc. kosztów działań, które obejmują public relations, udział w targach żywności, kampanie informacyjne itp. oraz do 60 proc. w przypadku kampanii promujących spożycie owoców i warzyw przez dzieci , czy zawierające informacje na temat zagrożeń płynących z nadmiernego spożywania alkoholu.
 

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (1)

  • waciak 2012-07-02 14:39:37
    Ładnie wszystkich poinformowano że unia finansuje 50 % promocji po przez reklamę a kto finansuje drugie 50 % ? Znowu tępe miasto założy że resztę dołożył budżet i znowu rolnicy dostali za darmo .Prawda jest taka że rolnicy w tej pseudo demokracji są zmuszani do składania się na ten fundusz promocji .
    Czy ktoś może sobie wyobrazić że producent np.gwoździ na fakturze ma potrącone na fundusz promocji art.metalowych ?
    Następna sprawa to wykorzystanie tych pieniędzy bo z czasem się okaże że promocja będzie polegała na tym że np. w Chinach postawi się straganik na wystawie przyklei się parę naklejek i parę milionów szlak trafi nikt oczywiście tego nie rozliczy bo to już poza jurysdykcją UE a i w kraju lepiej nie będzie .
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.172.201.102
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!