"12-proc. wzrost sprzedaży po ośmiu miesiącach tego roku to wynik, jakiego nie mieliśmy od kilku lat. Myślę, że w kolejnych miesiącach dynamika nieco spadnie i wzrost w całym 2007 r. wyniesie 10 proc." - powiedział prezes ZPPP Marcin Piróg. Według danych ZPPP, w ciągu ośmiu miesięcy 2007 r. sprzedano w Polsce 25,4 mln hektolitrów piwa, podczas gdy w porównywalnym okresie 2006 r. sprzedaż wyniosła 22,7 mln hektolitrów.

W całym 2006 r. w Polsce sprzedano 32,5 mln hektolitrów piwa. Było to o 7,2 proc. więcej niż w 2005 r.

Według przedstawicieli ZPPP, wzrost sprzedaży piwa to efekt m.in. zmian w strukturze konsumpcji, inwestycji w browary, wzrostu gospodarczego oraz przychylnej pogody. Spożycie piwa rośnie kosztem alkoholi ciężkich.

"Zauważyliśmy też wzrost spożycia lżejszych piw kosztem piw mocnych, co powiększyło wolumen sprzedaży" - powiedział Piróg. "Wyzwaniem dla branży jest wzrost cen surowców i opakowań do produkcji piwa. Już od II kwartału tego roku cena piwa idzie do góry" - dodał Piróg.

Według danych ZPPP, w I półroczu 2007 r. w sprzedaży piwa wzrastał udział piwa w puszkach, kosztem piwa sprzedawanego w butelkach. Od stycznia do końca czerwca 2007 roku piwo butelkowe stanowiło 48 proc. sprzedanego piwa, wobec 52 proc. rok wcześniej.

Natomiast piwo puszkowe to 44 proc. sprzedaży w Polsce. W I półroczu 2006 r. piwo w puszkach stanowiło 39 proc. sprzedaży.

Źródło: PAP