„Firma prowadziła badania w Polsce od kilku lat we współpracy z innymi firmami badawczymi. Ze względu na rosnący popyt na takie usługi, zdecydowaliśmy się uruchomić tu oddział” – mówi portalowi farmer.pl Paweł Szóstak, dyrektor dmrkynetec w Polsce. Polskie biuro ma odpowiadać za operacje również na innych rynkach Europy Środkowowschodniej i na razie zatrudnia 6 osób. I nadal rekrutuje. „Zależy nam na fachowcach od badań rynku doskonale znających zagadnienia rolne” – ujawnia Paweł Szóstak. – „Ja sam prowadzę gospodarstwo” - dodaje.

dmrkynetec na swoją siedzibę w Polsce obrał Poznań. Przypadek? W tym samym mieście ulokował się polski oddział Group, niekwestionowanego u nas lidera badań rynku w segmencie agrarnym. Kleffmann działa w Polsce od 1993 i prowadzi m.in. panelowe badanie AMIS. To podstawowe i jak do tej pory, praktycznie jedyne źródło informacji marketingowej dla producentów środków ochrony roślin, nasion, nawozów i pasz. „Zdajemy sobie sprawę, że konkurencja z firmą o tej pozycji na rynku będzie bardzo trudna” – mówi Paweł Szóstak.

Poza badaniami ad hoc (doraźnie zlecanymi przez producentów), dmrkynetec chce w Polsce realizować stałe, panelowe projekty badawcze. „Oprócz segmentów środków ochrony roślin i nasion, myślimy tu również o farmakologii weterynaryjnej i dystrybutorach” – ujawnia dyrektor Szóstak.

W ocenie dyrektora Szóstaka rynek badań w segmencie agrarnym w Polsce jest wart maksymalnie 4-5 mln PLN rocznie. Poza Kleffmann na tym rynku działa również rodzima agencja Marin & Jacob z Wrocławia. Doraźne projekty badawcze w sektorze agrarnym realizują również m.in. Pentor, Millward Brown SMG/KRC czy sopocka PBS.

Firma dnrkynetec działa w Azji, Europie i obu Amerykach. Swoje główne biura ma w USA i Wlk. Brytanii. Na całym świecie zatrudnia 90 osób.

Podobał się artykuł? Podziel się!