PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Tradycja zobowiązuje

Autor: opracował Artur Śliz

Dodano: 31-08-2007 13:36

Tagi:

Naszym celem jest jednoczenie środowiska i tworzenie silnego lobby mięsnego - powiedział Zbigniew Nowak, prezes Stowarzyszenia Rzeźników i Wędliniarzy Rzeczpospolitej Polskiej w rozmowie z portalem Farmer.pl.



Zbigniew Nowak

Autor: SRiWRP

Opis: Zbigniew Nowak prezes SRiWRP

Od kiedy istnieje stowarzyszenie i kto jest założycielem?
Zbigniew Nowak: - Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy Rzeczpospolitej Polskiej powstało w 1922 roku.
W czasie II Wojny Światowej i w czasach PRL-u SRW zawiesiło swoją działalność. W 1989 roku, po transformacji ustrojowej, nasze Stowarzyszenie reaktywowało się. Inicjatorami tej reaktywacji byli Aleksander Tecław, Zbigniew Kośla, Kazimierz Stańczyk, Ryszard Majchrzak, Jan Serwatka i Bronisław Wesołowski.

Czym zajmuje się Stowarzyszenie?
- SRW RP jest ogólnopolską organizacją branżową skupiającą właścicieli zakładów branży mięsnej a także osoby współpracujące z branżą mięsną. Stowarzyszenie jednoczy środowisko oraz reprezentuje i chroni interesów zrzeszonych członków, aktywizuje Rzeźników
i Wędliniarzy do rozwoju i wykorzystania potencjału gospodarczego, wdrażania nowej technologii oraz doskonalenia kwalifikacji zawodowych.

Jakie cele działania stawia sobie stowarzyszenia?
- Nadrzędnym celem Stowarzyszenia jest jednoczenie środowiska i tworzenie silnego lobby mięsnego. Kolejnym celem SRW RP jest aktywizacja środowiska rzeźników i wędliniarzy do rozwoju interesów wykorzystania potencjału gospodarczego, wdrażania nowych technik, wynalazczości w zakresie przerobu mięsa i wyrobu wędlin, doskonalenia kwalifikacji zawodowych, kształtowania postaw społecznych i etyki zawodowej, prezentowania opinii członków oraz promowania osiągnięć najlepszych.

Jakie projekty realizuje (realizowało) Stowarzyszenie?
- Obecnie Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy RP realizuje program współfinansowany przez Unię Europejską „Mięso i przetwory spożywcze oparte na tym składniku – tradycja
i smak”. Celem programu jest promocja świeżej, schłodzonej lub mrożonej wołowiny, cielęciny i wieprzowiny oraz przetworów spożywczych opartych na tych składnikach, na rynkach Chin, Japonii i Ukrainy. W jej ramach przeprowadzone zostaną działania reklamowe (ATL), promocyjne (BTL) oraz public relations. W sumie budżet kampanii zamknie się w kwocie 1,7 mln EUR, z czego 50 proc. pokryje UE, 30 proc. ARR oraz 20 proc. pochodzić będzie ze środków SRW RP i współuczestników programu.

Osiągnięcia stowarzyszenia?

• Zapewnienie 4-letniego okresu przejściowego dla zakładów branży mięsnej po przystąpieniu Polski do Unii Europejskiej
• Opracowanie wspólnie z Instytutem Ekonomiki Rolnictwa i Związkiem Importerów
i Eksporterów Mięsa programu o nazwie „Strategia i Program Operacyjny Restrukturyzacji i Rozwoju Przemysłu Mięsnego w Polsce w okresie integracji z Unią Europejską”
• Aktywne uczestnictwo w pracach różnych komisji do spraw mięsa działających przy Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi

Na jakie problemy, trudności natrafia stowarzyszenie podczas swej działalności?
- Na pewno problemem są finanse, ponieważ w innych krajach Unii Europejskiej, różnymi sposobami podobne stowarzyszenia dofinansowywane są z budżetu państwa. Takie dofinansowanie pozwoliłoby na wzmocnienie pozycji polskich rzeźników i wędliniarzy
w Europie.

Źródło: Farmer.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.226.64.30
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!