PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

UPEMI podpisała umowę na promocję mięsa w USA i Kanadzie

UPEMI podpisała umowę na promocję mięsa w USA i Kanadzie Ruszy kampania "Mięso o europejskiej jakości" ("Meat with European Quality"); Fot. Shutterstock

Autor: PAP

Dodano: 19-04-2018 07:53

Tagi:

Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego (UPEMI) podpisała umowę z Krajowym Ośrodkiem Wsparcia Rolnictwa (KOWR) na promocję mięsa wieprzowego i wołowego na rynkach Stanów Zjednoczonych i Kanady - poinformował prezes UPEMI Wiesław Różański.



Chodzi o realizację dwuletniej unijnej kampanii informacyjno-promocyjnej dotyczącej świeżej, schłodzonej lub mrożonej wołowiny i wieprzowiny, oraz przetworów spożywczych wytworzonych na bazie tych produktów pt. "Mięso o europejskiej jakości" ("Meat with European Quality") na rynkach USA i Kanady.

KOWR nadzoruje realizację unijnego programu, którego celem jest zwiększenie wiedzy o zaletach europejskiej wieprzowiny, wołowiny oraz poinformowanie odbiorców w USA i Kanadzie o wysokich standardach produkcji w UE. Kampania ma sprawić, że wzrośnie spożycie mięsa z Europy oraz zwiększy się jego rozpoznawalność w USA i Kanady.

Rynki te zostały - w programie promocji przygotowanym przez resort rolnictwa - uznane jako perspektywiczne dla polskiego eksportu. Także KE zdefiniowała je jako rokujące dla eksportu unijnej żywności.

W ramach dwuletniej kampanii przewidziane są m.in. działania public relation na wskazanych rynkach, wizyty studyjne do Polski dziennikarzy, liderów opinii i potencjalnych importerów z USA i Kanady, a polscy eksporterzy będą mieli możliwość uczestniczenia w misjach gospodarczych na rynkach docelowych - zaznaczyło UPEMI.

Kampania będzie kosztowała ok. 2,4 mln euro, z czego 1,9 mln euro jest dofinansowaniem Komisji Europejskiej.

Polska w 2017 roku wyeksportowała ok. 479 tys. ton mięsa wieprzowego o wartości ponad 4 mld zł oraz 401 tys. ton mięsa wołowego o wartości ok. 1,4 mld zł. Wzrósł wolumen wywozu mięsa wieprzowego do Stanów Zjednoczonych i Kanady osiągając odpowiednio wielkość 58,5 tys. ton i 10,7 tys. ton.

Różański zaznaczył, że UPEMI jest jedyną polską organizacją branżową, której projekt pt. "Mięso o europejskiej jakości" został pozytywnie oceniony przez KE i znalazł się w październiku 2017 roku na liście wybranych oraz objętych dofinansowaniem kampanii w zakresie programów prostych promujących produkty rolne. W ubiegłorocznym konkursie projektów państwa członkowskie złożyły 190 projektów programów prostych, z czego 52 przyznano dofinansowanie. 

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.203.225.78
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!