Ma się tak stać za sprawą utworzonego z inicjatywy Polskiego Związku Łowieckiego Konsorcjum Dziczyzna Polska, które ma przywrócić dziczyznę na polskie stoły i stworzyć jej profesjonalny rynek.

Dotychczas dziczyzna trafiała głównie na zagraniczne stoły. Tymczasem w zeszłym roku ponad 100 tys. polskich myśliwych upolowało ponad 41 tys. jeleni, ponad 162 tys. saren i ponad 196 tys. dzików. Mięso wyjechało m.in. do Niemiec, Francji i W. Brytanii. Teraz ma się to zmienić.

W konsorcjum jest już pięć zakładów przetwórczych z całej Polski i spółka obracająca surowcem. Chce ono co najmniej potroić liczbę 30 istniejących własnych punktów skupu dziczyzny. Ponadto planuje wprowadzenie do dużych sieci handlowych wyrobów sygnowanych logo Dziczyzna Polska. Oferta ma wejść na stałe do ogólnopolskiego handlu jesienią tego roku.

Więcej w "Pulsie Biznesu".