PRZEGLĄD PRASY: W Polsce od lat krążą legendy o „amerykańskiej Żubrówce” z plastikową słomką zamiast naszej podlaskiej słynnej trawki. Amerykański rynek był do tej pory dla polskiej Bison Vodki zamknięty. Za oceanem uważają bowiem, że zawarta w żubrowej trawce kumaryna jest szkodliwa dla zdrowia.

Pojawiła się jednak szansa, że polski trunek pojawi się w amerykańskich barach.
Znaleźliśmy w Chicago dystrybutora i od czerwca zaczniemy sprzedaż Żubrówki w Stanach Zjednoczonych — mówi William V. Carey, prezes Central European Distribution Corporation (CEDC), inwestora Polmosu Białystok, który produkuje wódkę z trawką.
CEDC dotrzyma więc obietnic. Przed zakupem podlaskiej wytwórni obiecywał bowiem wprowadzenie marki na rynek amerykański. Jak udało się przekonać amerykańskie władze do wpuszczenia Żubrówki na rynek? Będziemy sprzedawać wódkę z trawką, ale bez kumaryny — wyjaśnia William V. Carey.

(...) Kilka lat temu sprzedaż Żubrówki ogółem wynosiła 650- -700 tys. cases (9-litrowe kartony), a w przyszłym roku może sięgnąć 1 mln kartonów. W ubiegłym roku zaś „milionowy” poziom sprzedaży osiągnęła Soplica, która śladem Żubrówki także może powędrować za ocean. Liderem nie przestaje być jednak Absolwent, którego rocznie sprzedaje się 4,05 mln kartonów. (...)

Źródło: Puls Biznesu