Na kolejnych miejscach są targowisko/bazar - 22 proc., supermarket lub hipermarket - 16 proc. i osiedlowy sklepik spożywczy - 8 proc.

Dla 30 proc. badanych zakup żywności ekologicznej ma znaczenie - 26 proc. kupuje ją nieregularnie i chciałoby częściej, a 4 proc. dokonuje zakupów regularnie. Oznacza to, że więcej niż co czwarty Polak wyraża chęć zwiększenia częstotliwości zakupów żywności ekologiczne.

Potencjał rozwojowy może być większy, bo także wśród osób, które nigdy nie kupowały takiej żywności, mogą znaleźć się konsumenci kategorii.

Co decyduje o zakupie takiej żywności? Przede wszystkim lepszy smak i zapach produktu - 42 proc., troska o zdrowie - 39 proc., pełna wartość produktów - 29 proc., pewność z czego i jak zostały wytworzone - 24 proc. (respondenci mieli możliwość wskazania dwóch odpowiedzi).

Badanie ilościowe wykonane zostało losowo na wybranej próbie 1000 Polaków w wieku 15 i więcej lat.