Opłacalność, opłacalność i jeszcze raz opłacalność produkcji. Bez tego słowa biznes nie istnieje, bo jeżeli jest podaż musi być i popyt, a zatem zainteresowanie klientów. Mimo że liczba producentów ekologicznych wzrasta bardzo znacząco, bo w roku 2004 wynosiła tylko 3760 osób, w 2007 r. już 12121, to w ubiegłym już 17423, to rolnicy nadal narzekają na możliwości zbytu. Przede wszystkim głównym problemem jest nadal bardzo mała liczba typowych przetwórni ekologicznych, które ułatwiłyby rozpropagowanie ekologicznych specjałów (w 2009 r. było ich 277). BioBazar odbywa się cyklicznie w Warszawie, na terenie dawnej fabryki Norblin, przy ul. Żelaznej 51/53. Już mamy za sobą pierwsze spotkanie. - Zainteresowanie było ogromne. Najchętniej sprzedawane były świeże owoce i warzywa - postaramy się, żeby na przyszłych BioBazarach było ich więcej. Podobnie wędlina i drób. Niektórym dostawcom wskutek ogromnego zainteresowania zabrakło towaru.

Teraz, kiedy już wiemy, że zainteresowanie jest duże, dostawcy na pewno chętniej wezmą więcej produktów - mówi Katarzyna Wieczorek, marketing manager projektu. BioBazar odbywa się w każdą sobotę do świąt, w godzinach 8-17. Potem będzie świąteczna przerwa i następnie kolejne Biobazary od stycznia. - Pomysł zrodził się, kiedy oglądaliśmy film „Co z tą żywnością organiczną" Shelley Rogers - dodaje - postanowiliśmy stworzyć w Warszawie miejsce, gdzie przyjadą ekologiczni rolnicy z całej okolicy i sprzedadzą owoce swojej pracy konsumentowi - mieszkańcowi stolicy, który żywność zna w zasadzie tylko z supermarketu, nie wie, skąd pochodzi, czym była pryskana, gdzie hodowana.

KTO I GDZIE?
Czy jest duże zainteresowanie ze strony rolników sprzedażą swoich produktów na BioBazarze? - Dostawców - rolników i producentów - jest 30. Początkowo nie było łatwo namówić ich na udział, bo to projekt nowy, ale obecnie współpraca przebiega wyśmienicie. Wszyscy są otwarci, komunikacja przebiega bardzo szybko - bo czas od pomysłu do realizacji jest krótki. Obecnie przygotowujemy wspólnie z rolnikami i producentami specjalne informacje o tym, czym różnią się ich produkty od tradycyjnych, jak wygląda ekologiczna hodowla i produkcja - wszystkie dane, które są cenne dla konsumentów - mówi Wieczorek.