PRZEGLĄD PRASY: W piątek weszło w życie rozporządzenie ministra rolnictwa, które przewiduje dofinansowanie akcji promocyjnych wybranych produktów rolnych (DzU z 2008 r. nr 20, poz. 118). Zakłada ono zwrot 70 proc. wydatków m.in. na: reklamę i promocję w punktach sprzedaży, udział w pokazach, wystawach i targach, a nawet prowadzenie serwisu internetowego.

Rozporządzenie pozwala uruchomić jedno z działań Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007 - 2013. "Działania informacyjne i promocyjne" mają pomóc w dotarciu do konsumentów z takimi wartościowymi produktami, jak: bryndza podhalańska, oscypek, redykołka, kiełbasa lisiecka czy kaszebskó malena.

Na takie wsparcie mogą jednak liczyć tylko grupy producenckie wytwarzające artykuły wpisane do rejestru gwarantowanych tradycyjnych specjalności oraz rejestru chronionych nazw pochodzenia lub chronionych oznaczeń geograficznych. Ponadto dotyczy to produkcji ekologicznej oraz tzw. integrowanej produkcji w rozumieniu przepisów o ochronie roślin.

W celu uzyskania dofinansowania trzeba złożyć wniosek do prezesa Agencji Rynku Rolnego, który ma 60 dni na jego rozpatrzenie. Wniosek powinien zawierać m.in. numer rejestracyjny i identyfikacyjny oraz opis planowanych działań.

Źródło: Rzeczpospolita