Rynek żywności ekologicznej wciąż rozwija się dynamicznie. Świadczą o tym nowopowstające sklepy, z takimi właśnie produktami. Co ważne, rośnie też świadomość konsumentów.

Agnieszka Sienkiewicz, dietetyk: - Klienci świadomie nie patrzą na cenę, patrzą na oznaczenie. Szukają produktu ekologicznego. I po to tu przychodzą.

Z myślą o nich, Komisja Europejska postanowiła zaostrzyć przepisy dotyczące zasad oznaczenia eko-produktów. Zgodnie z rozporządzeniem, stosowanie ekologicznego logo UE będzie obowiązkowe. Obok niego będzie można zamieścić logo krajowe lub prywatne. Jest jednak warunek. Tak oznaczone produkty muszą zawierać co najmniej 95 proc. składników ekologicznych. Poprzednio było tylko 70 proc.

Wiesław Podyma, Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi – Tutaj mamy tendencję do zaostrzenia, zawężenia tego, co nazywamy produktem ekologicznym.

Zaostrzyć przepisy i to bez żadnych ustępstw. Tak całą tę sprawę komentują producenci certyfikowanej żywności ekologicznej.

- Dlaczego? Dlatego, że i tak i tak, nawet przy tej żywności 100 proc. jest podejrzenie: czy to tak naprawdę do końca jest? – dodaje Bohdan Juchniewicz z Organic Farma Zdrowia.

W 2005 r. w UE w sposób ekologiczny uprawiano około 6 mln ha, to o ponad 2 proc. więcej niż rok wcześniej.

Źródło: Agrobiznes