„Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników testów,” powiedział Billy Glover, dyrektor zarządzający Environmental Strategy for Boeing Commercial Airplanes. „Boeing wraz z partnerami stale pracuje nad zwiększeniem energooszczędności przemysłu lotniczego. To badanie bardzo przybliżyło nas do tego celu”.

Biopaliwa mają lepsze parametry. Jak wykazały testy biopaliwa dysponują lepszymi parametrami technicznymi (pułap zamarzania, gęstość i lepkość paliwa), niż standardowe paliwo ropopochodne Jet A. Testy obejmowały kilka typów silników napędzanych mieszanką paliwa Jet A/Jet-a-1 oraz biopaliwami.

Testy udowodniły, że stosowanie mieszanek paliw Bio-SPK nie wpływa negatywnie na silniki i ich podzespoły. Wykazały one również, że paliwa te mają większą zawartość energii niż standardowe paliwa ropopochodne co może wpłynąć na zmniejszenie średniego spalania paliwa. Testy biopaliw były podjęte również w związku z możliwością zmniejszenia dzięki nim emisji dwutlenku węgla do atmosfery .

Obecnie, Boeing we współpracy z UOP i laboratorium badawczym Sił Powietrznych USA przygotowuje obszerny raport, który przedłożony zostanie Międzynarodowemu Komitetowi Paliw Lotniczych ASTM w drugiej połowie roku. Raport pomoże uzyskać zezwolenie na wprowadzenie do użycia paliwa Bio-SPK stanowiącego do 50% mieszanki.

Źródło: farmer.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!