Wprowadzenie E10 w Niemczech to pozytywny kierunek, który był bardzo oczekiwany, stwierdził sekretarz generalny ePure Rob Vierhout. - Ale ta niepewność nie jest dobra dla każdego. Rozumiem, że ludzie mogą czuć się zmieszani, ale paliwo E10 jest całkowicie bezpieczne i zostało już wprowadzone w innych dużych państwach bez żadnych komplikacji - dodał Vierhout.

E10 jest mieszanką paliwową zawierającą 10 proc. etanolu i 90 proc. benzyny i jest produktem zestandaryzowanym prawem Unii Europejskiej.

E10 już od szeregu lat jest wykorzystywane w Stanach Zjednoczonych. Faktem jest, że w ostatnim czasie władze USA zwiększyły poziom blendingu etanolu z 10 do 15 proc. (wprowadzając E15) ze względu na sukces, jaki odniosło na rynku E10. W Unii Europejskiej Francja już od 2 lat sukcesywnie używa paliwa E10, w Finlandii wprowadzone zostało z początkiem 2011 roku bez żadnych problemów. Szwecja również wykorzystuje E10 już od wielu lat.
Blisko 93proc. samochodów na rynku niemieckim jest kompatybilne do paliwa E10, a odsetek ten wynosi natomiast 99 proc. w przypadku aut produkowanych w Niemczech.

Wyprodukowane na bazie europejskich biokomponentów paliwo E10 stanowi odnawialne źródło energii, które jest kluczowe dla walki ze zmianami klimatycznymi poprzez redukcję emisji CO2 w sektorze transportowym, uczestniczy w procesie budowania bezpieczeństwa energetycznego w Europie poprzez zmniejszenie naszej zależności od importu ropy naftowej, a także tworzy tysiące miejsc pracy w Niemczech i innych zakątkach Europy.

- Problemy z wprowadzeniem E10 w Niemczech zostały spowodowane po prostu z uwagi na brak informacji dostępnych dla kierowców. Potrzebna jest wspólna praca na rzecz rozwiązania tej niedogodności. Obecny impas nie stępi zwiększenia zużycia paliwa E10 w Europie. Potrzebujemy jednak, aby więcej krajów UE umożliwiło wprowadzenie E10 na swoje rynki - powiedział Vierhout.

Jak poinformował już niemiecki minister środowiska Norbert Roettgen, wkrótce na każdej stacji benzynowej dostępna ma być wiarygodna, sporządzona przez branżę motoryzacyjną lista samochodów przystosowanych do paliwa E-10.

Podobał się artykuł? Podziel się!