- Nie jest to jeszcze zatwierdzone przez ministra rolnictwa, ale takie jest nasze stanowisko - powiedział podczas konferencji Nafta i Gaz Kazimierz Żmuda, zastępca dyrektora Departamentu Rynków Rolnych w MRiRW.
Byłaby to istotna zmiana w dotychczasowej polityce rządu w zakresie wymogów NCW, która do tej pory nie brała pod uwagę takiego kroku. Póki co nie wiadomo jednak jak do tej propozycji odniosą się inne resorty, w tym przede wszystkim Ministerstw Gospodarki.

- Nie ma gospodarczo uzasadnionej potrzeby aby podnosić NCW powyżej poziomu z 2011 roku - powiedział Żmuda i przypomniał, że średni poziom wymaganej zawartości biokomponentów w paliwach transportowych w Unii Europejskiej to w 2011 roku 4,7 proc. Tymczasem w Polsce NCW na ten rok wynosi 6,2 proc.

Przypomnijmy, że już w maju ubiegłego roku Ministerstwo Rolnictwa przedstawiło swoją propozycję dotyczącą ścieżki realizacji NCW na lata 2011-2020. Celem jest osiągnięcie 10 proc. zawartości biokomponentów w paliwach transportowych w 2020 roku. W przyszłym roku NCW ma wzrosnąć do 6,65 proc. a w 2013 do 7,1 proc.