Paliwo, wraz z odpowiednim przygotowaniem pojazdu do zimy, zapewni każdemu kierowcy bezproblemowe uruchamianie silnika nawet po najmroźniejszych nocach. Oprócz arktycznego DieselGold, Statoil przygotował również zimowe gatunki paliw: SupraDiesel, SupraGaz i Suprema 98.

-Standardowe produkty paliwowe dostępne na rynku polskim najczęściej wzbogacane są o dodatki zwane depresatorami. Powoduje to jedynie polepszenie parametrów niskotemperaturowych tych paliw, nie dając gwarancji bezproblemowej eksploatacji w przypadku wystąpienia ekstremalnie niskich temperatur – tłumaczy Rafał Droździak, kierownik grupy kategorii paliw Statoil Poland.

Zimą gdy temperatury spadają poniżej zera, węglowodory parafinowe zawarte w oleju napędowym mogą się krystalizować i wydzielać małe, twarde kryształki parafin. Kryształki te powodują, że paliwo mętnieje, a temperatura, przy której występuje to zjawisko, nazywana jest temperaturą mętnienia.
W wyniku dalszego obniżania temperatury, kryształki parafin mają zdolność do łączenia się w większe cząsteczki, które skutecznie blokują przepływ paliwa przez filtr oraz przewody paliwowe. Zjawisko to jest niebezpieczne, gdyż zakłóca dopływ paliwa do cylindrów, negatywnie wpływa na pracę silnika, a nawet może prowadzić do unieruchomienia pojazdu. Graniczna temperatura, przy której jest jeszcze możliwy swobodny przepływ paliwa przez filtr nazywana jest temperaturą blokady zimnego filtra.

Olej napędowy DieselGold został tak skomponowany, aby zapewnić ekstremalne właściwości niskotemperaturowe, dzięki czemu paliwo to ma obniżoną temperaturę mętnienia oraz temperaturę blokady zimnego filtra.

Specjalny skład DieselGold przyczynia się do równomiernego i całkowitego spalania paliwa. W rezultacie jednostka napędowa pracuje płynnie i wydajnie, zmniejsza się zużycie paliwa oraz emisja szkodliwych związków zawartych w spalinach. Ponadto inhibitory korozji, zawarte w DieselGold, zabezpieczają układ paliwowy przed przedwczesnym zużyciem, a dodatki anty-pienne pozwalają na szybkie tankowanie do pełna.

Arktyczny DieselGold został oparty na oleju napędowym klasy arktycznej, dzięki czemu zapewnia bardziej skuteczną ochronę przed mrozami i zmniejsza ryzyko unieruchomienia pojazdu. Paliwo będzie dostępne na blisko 90 wybranych stacjach Statoil w kraju, w szczególności w regionach północno-wschodnich i wschodnich, tam gdzie średnie dobowe temperatury są najniższe.

źródło:farmer.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!