Promowanie i budowanie prawidłowych postaw żywieniowych wśród Polaków to cel VI edycji kampanii Stowarzyszenia Krajowej Unii Producentów Soków, pod hasłem „5 porcji warzyw, owoców lub soku”.

Głównym przesłaniem jest edukowanie społeczeństwa na temat zdrowego odżywiania i prawidłowo zbilansowanej diety, której podstawą są warzywa i owoce, co ma szczególne znaczenie w obliczu ciągle zbyt niskiego spożycia owoców i warzyw w naszym kraju. W opublikowanej w 2016 roku przez Instytut Żywności i Żywienia uaktualnionej piramidzie zdrowego żywienia i aktywności fizycznej, warzywa i owoce znalazły się u podstaw diety, a jedną z ich porcji może stanowić szklanka soku.

Niezbędnym elementem dbałości o zdrowie jest spożywanie owoców i warzyw, a szklanka soku może być 1 z 5 zalecanych codziennie owocowo-warzywnych porcji. Dlatego hasło kampanii zostało wzbogacone o „Owoc, warzywo lub sok.” Podkreślona zostanie także rola opakowań soków – ich funkcjonalność, bezpieczeństwo i kwestie związane z ekologią.

Podobał się artykuł? Podziel się!