PRZEGLĄD PRASY: Międzynarodowe Targi Gastronomiczno-Hotelarskie Eurogastro były wyjątkowe przynajmniej z dwóch powodów. Po pierwsze po raz ostatni odbyty się w warszawskim Pałacu Kultury i Nauki, po drugie po raz pierwszy uczestniczy] w nich kraj partnerski, którym była Francja - pisze Justyna Marczuk.

(...)  Podczas tegorocznych targów Eurogastro było obecnych o 15 procent więcej dostawców niż w rok wcześniej, co jest związane między innymi z dynamicznym rozwojem polskiego rynku gastronomicznego. Zauważalna jest konsolidacja rynku i rozwój sieci gastronomicznych. (...)Główne oczekiwania polskiego klienta dotyczą tzw. oferty ekonomicznej - spora porcja za zrównoważoną cenę. Można także zauważyć, że klienci szukają nowego menu. Będą ewaluować w swoich oczekiwaniach, za czym mus/ą nadążyć operatorzy, zmieniając swoją ofertę, szukając nowych możliwości i produktów.

Firma McCain podczas Eurogastro promowała trzy linie produktowe. Pierwsza to chłodzone ziemniaki, wstępnie podgotowane w różnych kształtach: cale. talarki, kosteczka. Są to produkty specjalnie dedykowane dla gastronomii, odpowiadające na potrzeby firm zajmujących się przygotowaniem posiłków. Ważna, rolę odgrywa tutaj wygoda oraz oszczędności. Produkty nie wymagają np. obierania, długiego gotowania, obróbka termiczna zajmuje znacznie mniej czasu.

Drugą grupą produktów. która firma chciała przybliżyć klientom, są tzw. appetizers, czyli przekąski na bazie sera. warzyw i mięsa. Produkty te wymagają wsparcia promocyjnego, jak również wytłumaczenia ich idei. Wywodzą się kultury tzw. finger foods, czyli kultury jedzenia palcami. Chodzi o niewielkie kawałki, przekąski, które macza się w dipach, sosach. Polski konsument powoli dojrzewa do tematu.

Nowe produkty prezentowali także dostawcy środków czystości. Nowością byłą linia produktów Coffee Range do ekspressów kawowych - służą do czyszczenia, odkamieniania, dezynfekcji ekspresów kawowych. Są to preparaty płynne. (...)