Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem to w przyszłym roku kampania zatytułowana „5 razy dziennie owoce i warzywa” wystartuje. Planuje się reklamy telewizyjne i prasowe oraz bezpośrednie spotkania z dziećmi i młodzieżą. Cel jest prosty.

Julian Pawlak, Krajowa Unia Producentów Soków: - ten projekt służyć ma zwiększeniu spożycia owoców i warzyw i uświadomieniu prozdrowotnych skutków spożycia.

Na biurkach unijnych urzędników leżą już dwa kolejne programy promocyjne przygotowane przez polskich producentów żywności. Tym razem chodzi o sery oraz produkty regionalne i lokalne. W 2008 r. wartość wszystkich polskich projektów dofinansowywanych przez Brukselę wyniesie 13 mln euro.

Piotr Kondraciuk, Agencja Rynku Rolnego: - z roku na rok, zarówno branża się interesuje się tymi pieniędzmi, firmy widzą interes w promocji, z drugiej strony Komisja Europejska też widzi, że robimy to dobrze, bo budżety kampanii, które otrzymujemy i zatwierdzamy, którzy przychodzą z Komisji Europejskiej są coraz większe.

Budżet każdego programu promocyjnego w połowie finansowany jest przez Brukselę, w 30 proc. przez budżet państwa. Resztę muszą wyłożyć zainteresowani przedsiębiorcy.

Źródło: Witold Katner/Agrobiznes