Pomysł  na tzw. idea placement w serialu "Ranczo" zrodził się w Departamencie Komunikacji Społecznej ARiMR pod koniec 2009 roku. Tradycyjne sposoby docierania do potencjalnych beneficjentów  nie przynosiły bowiem  oczekiwanych  rezultatów. Badania opinii społecznej pokazywały, że większość Polaków nie wiedziała nic o Programie Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-13 i trzeba poszukać sposobu zmiany tej sytuacji. Pierwszym etapem realizacji szerokiej kampanii promującej PROW 2007-13 było wyprodukowanie (z udziałem aktorek grających w serialu) spotu telewizyjnego, który zachęcał do skorzystania z oferowanego przez ARiMR wsparcia a jednocześnie zapowiadał, że w nowej serii "Rancza" pojawi się zachęcanie do korzystania z PROW 2007-13.  Spot był emitowany w Programie I TVP i TVPInfo wiosną i jesienią ubiegłego roku. Równolegle   tworzony był scenariusz V części "Rancza" w który został "wpleciony" wątek PROW 2007 - 2013. Powstawał on w toku żmudnych  konsultacji  scenarzystów i przedstawicieli Departamentu Komunikacji Społecznej ARiMR, w czasie których obie strony musiały znaleźć kompromis między swobodą twórczą i informowaniem o PROW 2007-13, który jest jednym z głównych instrumentów  unowocześniania polskiej wsi. Z raportu pt. "Polska wieś i rolnictwo 2010" opublikowanego przez instytut badania opinii publicznej PBS DGA z Sopotu, a przeprowadzonego w okresie od 31 października do 2 listopada 2010 wynika,  że dla 67% Polaków źródłem wiedzy o Wspólnej Polityce Rolnej a także o unijnych programach pomocowych  jest telewizja publiczna. To zdaniem ARiMR w pełni uzasadnia obecność Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa i wdrażanego przez nią Programu Rozwoju Obszarów wiejskich na lata 2007-2013 w niezwykle popularnym serialu "Ranczo"  emitowanym przez Program 1 TVP.

Podobał się artykuł? Podziel się!