W ramach programu „Youngster" gimnazjaliści z klas trzecich biorą udział w dodatkowych lekcjach z języka angielskiego, które są uzupełnieniem oraz rozszerzeniem obowiązującego programu nauczania. Zajęcia odbywają się w podziale na małe, maksymalnie 15-osobowe grupy, odpowiadające poziomowi znajomości języka przez uczniów. W ciągu całego roku szkolnego realizowanych jest 90 dodatkowych godzin lekcyjnych dla każdej
z grup. Fundacja EFRWP zapewnia również wszystkie niezbędne pomoce dydaktyczne (podręczniki, materiały edukacyjne, itp.). Celem programu „Youngster" jest wyrównanie szans edukacyjnych młodzieży z terenów wiejskich oraz ułatwienie jej dostępu do miejskich szkół ponadgimnazjalnych.

Nabór do VIII edycji „Youngstera" trwa od 28 marca do 9 kwietnia br. Zgłoszeń mogą dokonywać gminy wiejskie oraz miejsko-wiejskie. Do udziału w programu zostanie zaproszonych maksymalnie 30 szkół.

- Zapraszamy szkoły z obszarów wiejskich do udziału w kolejnej, już VIII edycji programu, który cieszy się coraz większą popularnością. „Youngster" to nie tylko dodatkowe, bezpłatne lekcje angielskiego. Podczas realizacji programu staramy się zmotywować i zainspirować uczniów do nauki, tak aby język angielski stał się ich pasją, a nie tylko kolejnym, nudnym obowiązkiem. Jest to szczególnie istotne, ponieważ udział w naszych zajęciach jest całkowicie dobrowolny. To, co wyróżnia „Youngstera", to również brak klasówek, ocen czy prac domowych - mówi Krzysztof Lipiński, zastępca dyrektora generalnego Fundacji Europejski Fundusz Rozwoju Wsi Polskiej.

Zajęcia w ramach VII edycji programu, realizowanej w roku szkolnym 2013/14, prowadzone są w 233 gimnazjach zlokalizowanych w 159 gminach wiejskich i miejsko-wiejskich z 15 województw. Uczestniczy w nim blisko 5000 uczniów oraz 290 nauczycieli.

Pierwsze zajęcia w ramach programu „Youngster" odbyły się w 2007 roku. Od tamtej pory w programie wzięło udział już ponad 20 tysięcy uczniów z blisko 300 szkół z terenów wiejskich.

Program „Youngster" jest finansowany przez Fundację EFRWP. Wsparcia merytorycznego udziela partner projektu - Wydawnictwo „Macmillan".

Podobał się artykuł? Podziel się!