PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Ekologiczna żywność w cenie

Autor: opr. bb

Dodano: 01-03-2007 14:00

Tagi:

Francuska sieć handlowa podpisała wczoraj list intencyjny ze stowarzyszeniem przetwórców producentów organicznej żywności Polska Ekologia - informuje Piotr Mazurkiewicz w "Rzeczpospolitej. Na początek takie produkty wprowadza do ośmiu swoich hipermarketów. Podobną ofertę szykuje też Tesco.



- Na razie organiczne produkty pojawią się głównie w Warszawie. Stopniowo planujemy rozszerzać nową ofertę na kolejne sklepy - powiedziała "Rz" Maria Cieślikowska, dyrektor komunikacji Carrefour Polska.
Stowarzyszenie Polska Ekologia zrzesza producentów żywności powstającej według tradycyjnych receptur i z czystych ekologicznie produktów. Są to zarówno wędliny, jak i przetwory owocowe, alkoholowe nalewki, dania gotowe czy pierogi. Aby doszło do nawiązania tych kontaktów, obie strony musiały wyjechać... na targi zdrowej żywności BioFach do Norymbergi.
Inne sieci też interesują się bardzo szybko rozwijającym się rynkiem, który w Polsce wart jest szacunkowo od 300 do 600 mln zł rocznie. - Jeszcze w tym roku w naszych sklepach pojawi się kilkadziesiąt organicznych produktów. Ich wprowadzanie zaczniemy w kwietniu. Cały czas rozbudowujemy też działy z produktami dietetycznymi - mówi Elżbieta Gołąb, dyrektor działu korporacyjnego w Tesco.
Rynek krajowy i tak rozwija się znacznie wolniej niż na świecie. Według organizacji badawczej Organic Monitor w ubiegłym roku sprzedaż żywności organicznej na świecie sięgnęła 39 mld dol. i była o ponad 16 proc. większa niż rok wcześniej.
W Polsce barierą jest głównie cena - średnio 50 - 100 proc. wyższa niż zwykłego produktu. Dlatego wielu producentów interesuje głównie eksport. Zdaniem przedstawicieli organizacji certyfikującej organiczne produkty Ekogwarancja teraz powinniśmy się skupić na budowaniu świadomości polskich klientów.
Większość tego typu zakupów robimy i tak w działach w hiper- i supermarketach. Rozwijają się jednak sieci tylko z organicznymi produktami. Niedługo powstaną pierwsze sklepy pod marką Bio Planet. Ambitne plany rozwoju ma także firma Organic Farma Zdrowia - dzisiaj ma w Polsce dziewięć sklepów, a w tym roku chce otworzyć sześć kolejnych.
Boom na zdrowe zakupy zaczyna się w dużych miastach, gdzie coraz więcej klientów jest gotowych za zdrowy produkt zapłacić więcej. W sieciach delikatesowych, np. w Almie, sprzedaż w tej kategorii rośnie nawet 50 proc. rocznie.



Źródło: Rzeczpospolita

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)

BRAK KOMENTARZY

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.81.105.205
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!