Mistrzostwa Europy w piłce nożnej to znakomita okazja, aby pokazać gościom z zagranicy zalety naszego kraju. Warto przedstawić, pozytywne zmiany, które zaszły i wciąż zachodzą, w Polsce w ciągu ostatnich kilku lat. Nie wszystkie widać w miastach, a głównie tam będą gościć kibice z Europy – doszła do wniosku ARiMR. W związku z tym zawarto umowę z Telewizją Polską na emisję spotu pokazującego efekty wdrażania Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007 - 2013. Spot będzie można obejrzeć od 8 do 14 czerwca w czasie przerw pomiędzy meczami oraz podczas rozmów ekspertów w studiu.

Jak informuje ARiMR, to część kampanii  informacyjno-promocyjnej  nadzorowanej przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi. W jej skład poza przedstawieniem efektów wdrażania PROW 2007 - 2013 wchodzą także spoty reklamujące polską żywność - "Polska smakuje" oraz akcję rozdawania warzyw i owoców w polskich szkołach - "Warzywa i owoce w szkole". Spot o efektach realizacji PROW 2007-2013 został przygotowany latem ubiegłego roku według "ponadczasowego" scenariusza opracowanego w Departamencie Komunikacji Społecznej ARiMR. Występują w nim prezes Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa Tomasz Kołodziej oraz minister rolnictwa i rozwoju wsi Marek Sawicki. Spot był już emitowany  przez TVP i Polsat w ubiegłym roku.