- Jesteśmy prekursorem zmian w branży i wciąż widzimy potencjał do wykorzystania przewagi konkurencyjnej. W najbliższym czasie planujemy kolejne inwestycje w nowe urządzenia i technologie, które usprawnią produkcję - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Bogusław Miszczuk.

Prezes Miszczuk mówi też, że Grupa Sokołów jako lider branży, bezustannie szuka nowych rynków i pracuje nad nowymi produktami, a najnowszy projekt to wprowadzenie na rynek szerokiego asortymentu produktów z wołowiny pod marką Uczta Qulinarna, co ma nastąpić w połowie września. Sokołów chce przekonać Polaków do jedzenia wołowiny, której jemy najmniej w Europie.

W skład Grupy Sokołów wchodzi siedem zakładów produkcyjnych zlokalizowanych w: Sokołowie Podlaskim, Kole, Robakowie, Dębicy, Czyżewie, Jarosławiu i Tarnowie. Trzy z Oddziałów (w Sokołowie Podlaskim, Robakowie i Jarosławiu) prowadzą ubój wieprzowy oraz zajmują się przetwórstwem. Oddziały w Kole i Tarnowie prowadzą ubój wołowy. Oddziały w Czyżewie i Dębicy zajmują się wyłącznie przetwórstwem.

Sokołów produkuje około 22 tys. ton mięsa i jego przetworów miesięcznie m.in.: świeże mięso wieprzowe, wołowe (elementy z kością bez kości), półtusze wieprzowe, ćwierćtusze wołowe, mięso kulinarne, mięso do pieczenia, szynki, salami, wędliny parzone, wędzonki, kiełbasy cienkie, wędliny suche, wędliny grillowe, dania gotowe oraz konserwy.

Sprzedaż eksportowa Sokołowa stanowi około 1/3 przychodów. Głównym rynkiem jest rynek UE, a grupa eksportuje też produkty do takich krajów jak Japonia, Rosja, Korea Południowa i USA.

Podobał się artykuł? Podziel się!