- Aleo stanowi połączenie e-commerce, narzędzi wspierających procesy zakupowe i biznesowej platformy społecznościowej. Dla nas to przestrzeń do nawiązania nowych relacji z klientami i możliwość sprzedaży usług finansowych wspierających transakcje zawierane na platformie dla firm - dodaje Michał Bolesławski, wiceprezes ING Banku Śląskiego.
Jego zdaniem obecnie internet pełni dla przedsiębiorców nie tylko rolę narzędzia komunikacji z klientami - jest również platformą wymiany między firmami, miejscem poszukiwania nowych kontaktów i rynków zbytu. Rośnie również grupa firm, które dostrzegają korzyści płynące z realizacji procesów zakupowych oraz sprzedaży w segmencie B2B przy wykorzystaniu nowoczesnych narzędzi opartych o technologie internetowe.
Aleo to platforma skierowana głównie do pracowników odpowiedzialnych za wszelkiego rodzaju zakupy produktów i usług, od prostych zamówień na materiały codziennego użytku, po zaopatrzenie produkcji i zakupy inwestycyjne, jak również dla handlowców oferujących gotowe produkty oraz startujących w przetargach.
Narzędzie umożliwia m.in. prowadzenie elektronicznych postępowań zakupowych, negocjacje cen poprzez organizowanie aukcji zakupowych i sprzedażowych; tworzenie profilu firmy i promowania jej w internecie; prezentacje katalogu swoich produktów i usług; utworzenie własnego sklepu oraz potwierdzenie własnej wiarygodności poprzez system ocen aktywności, referencji i ratingu finansowego wyznaczonego przez ING.
Korzystanie z platformy Aleo jest darmowe. Po wejściu na platformę wypełnia się krótki formularz rejestracyjny dla swojej firmy. Następnie wysyła się przelew o wartości 1 zł z konta firmy, w celu weryfikacji czy użytkownik rejestrujący daną organizację rzeczywiście jest z nią związany. Klienci ING są zwolnieni z tego obowiązku oraz dodatkowo mają możliwość logowania się do Aleo za pośrednictwem systemu ING BusinessONLine.
Aktualnie w platformie zarejestrowanych jest ok. 1000 firm.
