PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Internet zmienia życie rolników

Internet zmienia życie rolników

Autor: farmer.pl/Magdalena Uchaniuk

Dodano: 03-01-2012 13:48

Tagi:

Połączenie tradycyjnych mediów oraz Internetu umożliwia najbardziej efektywną komunikację z rolnikiem.



Z ostatniego badania Agribus, przeprowadzonego na zlecenie Martin & Jacob przez TNS OBOP wynika, że najchętniej oglądanym medium na wsi pozostaje nadal telewizja, której oglądanie wskazuje 97 proc. badanych. Z Internetu średnio korzysta 60 proc. rolników, ale wynik ten znacznie wzrasta (>80 proc.) w przedziale 20-39 lat. Radia słucha 59 proc. badanych. W badaniu zaobserwowano, że rolnicy nadal czytają prasę rolną, jednak procent czytających systematycznie spada – z 74 proc. w 2005 do około 65 proc. obecnie.

Wyniki badania Agribus potwierdzają też przekonanie, że rośnie rola Internetu przy zakupie maszyn i urządzeń rolniczych. Internet, tuż po salonie sprzedaży maszyn, jest miejscem, gdzie w pierwszej kolejności rolnik szuka informacji planując zakup np. ciągnika. 63 proc. badanych stwierdziło, że byłaby skłonna zakupić ciągnik lub inną maszynę gdyby natknęła się na pozytywny komentarz o maszynie na portalach społecznościowych. Niespełna 80 proc. rolników zadeklarowało, że zazwyczaj lub zawsze porównuje w Internecie ceny przed zakupem.

- Najsilniejsze wzmocnienie przekazu reklamowego daje jednoczesne użycie prasy lub/i radia wraz z Internetem. Wynika to z tego, że Internet jest obecnie jedynym medium interaktywnym, które daje najbogatsze spektrum zastosowań i uzupełnia to czego nie oferuje np. prasa - wyjaśnia Marcin Chrobot, szef Martin & Jacob, firmy badającej rynek rolny.

Badanie Agribus wskazuje również na rosnącą wiarygodność Internetu jako źródła informacji na temat prowadzenia gospodarstwa rolnego. Nadal jednak na pierwszym miejscu rolnicy wskazują programy rolnicze w telewizji, a kolejno opinię znajomych.

Powodem zmian w zachowaniach zakupowych rolników jest między innymi potrzeba konfrontacji opinii o produkcie ze znacznie większą liczbą użytkowników, niż lokalne środowisko. - Lokalny lider opinii pozostaje nadal istotny, jednak obecnie rolnicy szukają rozwiązań, które zyskują aprobatę szerszej części konsumentów. To wzmacnia wiarygodność marki – dodaje Marcin Chrobot.

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (5)

  • jarki 2012-01-03 18:14:20
    i tak trzymać
    a że czasem się pokłócimy to tylko na dobre może wyjść WSZYSTKIM
  • marekk 2012-01-03 16:05:16
    zgadzam się z przedmowcami :)
  • kazik 2012-01-03 15:19:41
    Potwierdzam super:) najwięcej informacji ze wszystkich serwisów rolniczych
  • janio 2012-01-03 15:07:54
    Pewnie, że ma. Farmer jest super :)
  • polowy 2012-01-03 13:55:53
    Farmer ma w tym swój udział
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.224.216.155
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!