- Teraz rozwijamy wiele innowacji dla wszystkich ważnych zbóż dostępnych w Polsce. Pracujemy z większością instytutów zajmujących się ochroną zbóż w Polsce. Robimy próby opierając się o ich doświadczenie. Dzięki temu będziemy wiedzieli dokładnie, jak te produkty zachowują się w Polsce, byśmy mogli udostępnić je polskim rolnikom - mówi Christophe Dumont, prezes Bayer sp. z o.o.

Dumont podkreśla, że innowacyjność to bardzo ważny element w strategii Bayera. Koncern z siedzibą w niemieckim Leverkusen jest znany najbardziej z produkcji leków, w tym aspiryny, ale działa również w obszarze nauk materiałowych oraz ochrony zbóż i nasion. We wszystkich tych obszarach spółka zatrudnia wielu naukowców, a łącznie na badania i rozwój przeznacza ponad 3 miliardy euro rocznie.

Ta kwota należy do najwyższych na świecie. Liderem światowego rankingu jest Toyota, która wydała w 2011 r. ok. 7,5 mld euro. W czołówce jest również wiele firm z branży farmaceutycznej, w tym zajmujący drugie miejsce Novartis, który w 2011 r. wydał ok. 7,3 mld euro. Koncerny zajmujące się produkcją leków są drugą branżą pod względem inwestycji w B+R - więcej (28 proc. całego światowego budżetu na ten cel) przeznaczają jedynie koncerny zajmujące się elektroniką oraz obliczeniami.

- Bayer bez innowacji nie istniałby. Dlatego ona jest w sercu wszystkiego, co robimy. Jestem przekonany, że jeśli będziemy się koncentrować nadal na innowacyjności, pozostaniemy na rynku przez kolejnych 150 lat lub więcej - przewiduje Dumont, nawiązując do 150. rocznicy działania koncernu.

Dodaje, że Bayer cały czas poszukuje nowych, zdolnych pracowników. Dlatego oferuje wiele staży, a studenci po ich zakończeniu często mają okazję kontynuować swoją pracę badawczą.

- W ramach budżetu 3 mld euro angażujemy znacznie więcej niż 13 tysięcy osób. Dla nas jest bardzo ważne, żeby mieć też młodszych naukowców, więc oferujemy wiele staży. Bardzo często zdarza się, że ci stażyści stają się potem pełnoetatowymi pracownikami Bayera. Naprawdę mamy bardzo dużo pomysłów, projektów i potrzebujemy więcej ludzi. Ważne jest, żeby mieć nowe pokolenie, bo oni przynoszą z sobą nowe pomysły do realizacji - podkreśla Dumont.

Dodaje, że nakłady na badania i rozwój często mają przełożenie na konkretne zastosowania. Takim jest na przykład samolot Solar Impulse. Model ten ma być pierwszym samolotem napędzanym wyłącznie energią słoneczną, który będzie w stanie okrążyć ziemię. Spółka Bayer MaterialScience dostarczyła lekkich materiałów, które zostały zastosowane w kokpicie samolotu. Jak podkreśla Dumont, muszą one nie tylko ważyć jak najmniej, ale również być odporne na zmienne temperatury, które w trakcie lotu mogą wahać się od +50 do -50 stopni Celsjusza.

Podobał się artykuł? Podziel się!