PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

KE: 36 mln euro na promocję produktów rolnych

Blisko 36 mln euro przeznaczy Komisja Europejska na promocję produktów rolnych oraz żywności w krajach unijnych i na świecie. Komisja zatwierdziła 22 programy dotyczące takich działań, w tym jeden z Polski. Ich całkowity budżet sięga ok. 72 mln euro.



Programy te będą zachęcały m.in. do konsumpcji oliwy, mleka i przetworów mlecznych, mięsa, świeżych i przetworzonych owoców i warzyw, produktów ekologicznych, jajek, wina, produktów ogrodniczych - poinformowała w czwartek KE w komunikacie prasowym.

Do 30 listopada u.br. do Komisji wpłynęło 36 propozycji programów promocyjnych i informacyjnych, skierowanych nie tylko do konsumentów z krajów unijnych. KE wybrała 22 projekty; 16 dotyczy promocji produktów na wewnętrznym rynku Wspólnoty, a sześć - w krajach trzecich. Kampanie informacyjne prowadzone będą m.in. w Rosji, Chinach, Ameryce Północnej, Azji Południowo-Wschodniej, Norwegii, Szwajcarii, na Ukrainie, w Indiach i w Korei Południowej.

Dwa programy zostały opracowane wspólnie przez różne państwa członkowskie.

Z Polski został zatwierdzony tylko jeden program, dotyczący promocji mięsa w Stanach Zjednoczonych, w Wietnamie i Korei. Zgłosiła go Unia Producentów i Pracodawców Przemysły Mięsnego (UPEMI), która dostanie na promocję ok. 2,5 mln euro.

Najwięcej programów pochodzi z Holandii (4), Litwy (3), Hiszpanii (3) oraz Grecji (3).

Z unijnych pieniędzy mogą być finansowane działania z zakresu public relations, kampanie promocyjne lub reklamowe, których celem ma być uświadamianie konsumentom, że europejskie produkty są szczególnie atrakcyjne pod względem jakości, bezpieczeństwa dla zdrowia i wartości odżywczych, a także oznakowane i wyprodukowane zgodnie z zasadami higieny oraz z poszanowaniem środowiska i praw zwierząt.

UE finansuje do 50 proc. kosztów tych kampanii. Pozostałą część ponoszą organizacje zawodowe lub branżowe, które zgłosiły projekty, a w niektórych przypadkach - same państwa członkowskie.

Organizacje branżowe zainteresowane promowaniem swoich produktów mogą zgłaszać swoje projekty dwa razy w roku - w przypadku Polski do Agencji Rynku Rolnego. Następnie projekty te są przesyłane do Komisji, która dokonuje ostatecznego wyboru.
Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)

BRAK KOMENTARZY

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.145.103.69
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!