No właśnie. Nie obniżamy cen – mówią szefowie sprzedaży. Firmy coraz częściej dochodzą do wniosku, że nie warto tego robić, gdyż po pierwsze spada wartość danej marki, po drugie obniżki prowadzą do wojny cenowej z konkurencją na rynku. W zamian oferują klientom dodatkowe korzyści za tę samą cenę.

W działach rolnych promocje i programy lojalnościowe dla rolników różnią się w szczegółach, ale koncepcje sprzedażowe oraz koncepcje „wiązania” klientów są takie same.

PASZÓWKA TRZYMA TREND
Programy lojalnościowe prowadzone przez firmy paszowe zaczynają się obecnie coraz mocniej rozwijać na polskiej wsi. Wcześniej królowały przede wszystkim upusty i rabaty albo kredytowanie zakupu różnego rodzaju urządzeń. Dziś producent i sprzedawca paszy, chcąc zachęcić rolnika do stałego odbioru swoich produktów, nakłania go do zbierania punktów. Taki program działa niemal identycznie, jak te prowadzone np. na stacjach paliw, gdzie za zgromadzone punkty za zakup paliwa można otrzymać różne nagrody.

Jednym z takich programów lojalnościowych jest „Promocja na okrągło”, którą wprowadziła firma Trouw Nutrition. Ten projekt miał zakończyć się 20 grudnia 2008 roku, ale został przedłużony do 30 czerwca 2009 r., a czas wymiany zdobytych żetonów na nagrody ma potrwać do 31 lipca br.

Więcej czytaj w FARMER 12/2009 

Zamów FARMERA

Podobał się artykuł? Podziel się!