PARTNERZY PORTALU
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl
  • partner portalu farmer.pl

Kodeks współpracy

Autor: jb

Dodano: 01-07-2008 16:46

Tagi:

Jeszcze niedawno straszono się sądami i grożono wstrzymaniem dostaw. Teraz sieci handlowe i producenci żywności usiedli do stołu i rozmawiają jak poprawić wzajemne relacje. Celem jest opracowanie kodeksu dobrej współpracy.



Lista zarzutów pod adresem hiper i supermarketów jest długa. Duże sieci handlowe oferują swoim dostawcom minimalne marże oraz powszechnie stosują praktykę pobierania dodatkowych opłat. Płacić trzeba między innymi za wprowadzenie nowego produktu na półki, eksponowanie miejsce jego sprzedaży czy uczestnictwo w obowiązkowych promocjach.

Witold Choiński, Izba Gospodarcza „Polskie Mięso”: poszczególne branże rolno-spożywcze są słabe w stosunku do sieci. Sieci to są duże grupy, a w przypadku branż rolno-spożywczych są to rozdrobnione branże, zwłaszcza mięsa czerwonego i innych branż również.

Branża spożywcza chce to zmienić. Rozpoczęte właśnie negocjacje z sieciami handlowym mają na celu wypracowanie korzystnego dla obu stron „kodeksu dobrej współpracy”.

Andrzej Maria Faliński, Polska Organizacji Handlu i Dystrybucji: chodzi o to, żeby nasi kupcy nie nadużywali pozycji negocjacyjnej co się zdarza. Nie kryję tego. Dwa. Chodzi też o to, żeby nie trafiały się sytuacje, gdzie arogancja zastępuje normalny dialog. Nawet przetargowy, gdzie chodzi o pieniądze.

Porozumienie zanim wejdzie w życie ma być przekonsultowane z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów, aby nie narazić się na zarzut o nieuczciwych praktykach.

Źródło: Agrobiznes/Witold Katner

Podobał się artykuł? Podziel się!
×

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)

BRAK KOMENTARZY

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.80.247.119
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Zgłoś swoje propozycje zmian!


Dziękujemy za współpracę!