KSC S.A. posiada niemal 40-proc. udział w rynku cukru. Spółka funkcjonuje jako jednolity ogólnopolski koncern, w którego skład wchodzi 7 cukrowni zlokalizowanych w 5 województwach.

Głównym produktem wytwarzanym przez Spółkę jest cukier biały, sprzedawany głównie dwóm grupom odbiorców. Pierwszą są polscy i zagraniczni odbiorcy przemysłowi, z którymi KSC S.A. stabilnie współpracuje od wielu lat. Do drugiej grupy należą klienci detaliczni - Spółka jest właścicielem jednej z najlepiej rozpoznawalnych marek cukru na rynku detalicznym „Polski Cukier".

Strategia Spółki zakłada utrzymanie pozycji lidera w kraju i wzmocnienie pozycji rynkowej w regionie Europy Centralnej. Realizując ten cel KSC S.A. zakupiła na początku 2011 r. cukrownię w Mołdawii.

W ostatnim roku obrotowym (2010/2011) przychody Spółki wyniosły niemal 1,8 mld zł (wzrost o ponad 18 proc. rok do roku), zysk operacyjny ok. 374 mln zł (+51 proc.), a zysk netto 283 mln zł (wzrost o ponad połowę).

Podobał się artykuł? Podziel się!